ناصرپور

مدیر توسعه بازار بورس کالای ایران با اشاره به موضوع عرضه اموال مازاد بانک‌های ایران در بورس کالا، گفت: امیدواریم شفافیت و رقابت‌پذیر بودن معاملات بتوانند، رغبت بانک‌ها به فروش اموال مازاد خود را افزایش دهد.

به گزارش «کالاخبر»، علیرضا ناصرپور در گفتگوی تلفنی با برنامه «روی خط اقتصاد» با اشاره به عرضه املاک در بورس کالا، گفت: عرضه املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالای ایران برای اولین بار به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: بورس کالای ایران از نظر معاملاتی در حوزه املاک و مستقلات – سایر شرکت‌ها – سابقه دارد و  بانک اقتصاد نوین برای اولین بار قصد دارد املاک و مستغلات خود را در بازار بورس کالا عرضه کند.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکیداتی که در سال‌های گذشته در خصوص واگذاری اموال مازاد بانک‌ها و دولت و شرکت‌ها دولتی وجود داشت، پیش‌بینی می‌کنیم که این ساز و کار در وضعیت مناسب قرار بگیرد.

علیرضا ناصرپور تاکید داشت: امیدواریم شفافیت و رقابت‌پذیر بودن معاملات بتوانند، رغبت بانک‌ها به فروش اموال مازاد خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به این که مسکن بازاری غیر متشکل است، توضیح داد: ما بازار متشکلی – خرد و کلان – در حوزه مسکن نداریم.

مدیر توسعه بازار بورس کالای ایران با اشاره به این که فرآیند کشف قیمت در بازار فعلی مسکن ساز و کار کاملی نیست، افزود: خریدها و فروش‌های موجود در بازار مسکن بیشتر به واسطه مظنه قیمت پیش می‌روند.

وی با اشاره به این که اکثر کشورهای دنیا با ساز و کار حراج بازار مسکن را پیش می‌برند، اظهار داشت: در ساز و کارِ حراج، عرضه‌کننده قیمت پایه – مبتنی بر نظر کارشناس رسمی – را پیشنهاد می‌دهد و خریداران مختلف در بازاری شفاف و رقابتی در تابلو معاملات پیشنهادهای خود را مطرح می‌کنند.

علیرضا ناصرپور با اشاره به این که بانک‌های ایرانی تا به امروز اموال خود را از روش‌های سنتی فروخته‌اند، عنوان کرد: پذیرش ظرفیت‌های جدید برای فروش اموال ممکن است سخت باشد. البته باید توجه کرد که انجام شدن معاملات املاک در بورس کالای ایران، به معنای جایگزینی این روش با روش‌های سنتی نیست و سطح معاملات حاضر در بازار بورس تفاوت‌های عمده‌ای را با بازارهای سنتی دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها