طلا

به دنبال ادامه روند صعودی ارزش دلار آمریکا در بازارهای بین المللی قیمت جهانی طلا بار دیگر امروز (جمعه) با کاهش روبرو شد و به محدوده ۱۱۸۰ دلار رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و گمانه زنی های مربوط به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و افت قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز جمعه با ۹.۱۰ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به کمتر از ۱۱۷۶ دلار رسیده است که این پایین ترین رقم از ۸ فوریه امسال به شمار می رود.

موسسه مالی کامرزبانک اعلام کرد: قیمت طلا در حال شکستن سطوح حمایتی است، پس از شکسته شدن سطح حمایتی ۱۲۰۱ دلاری قیمت طلا روند نزولی خود را آغاز کرده و با شکسته شدن سطح حمایتی ۱۱۷۹ دلاری به نظر می رسد سطح حمایتی بعدی برای طلا ۱۱۳۰ دلار خواهد بود.

شاخص ارزش دلار تحت تاثیر انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا روز پنجشنبه به بیش از ۱۰۲.۰۵ واحد رسید که این بالاترین رکورد از مارس ۲۰۰۳ میلادی بوده است. شاخص ارزش دلار امروز جمعه نیز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۰۱.۷۴ واحد رسیده است.

موسسه کامرزبانک افزود: با توجه به تعطیلی بازارهای آمریکا به خاطر عید شکرگزاری به نظر می رسد میزان مبادلات در بازارهای بین المللی با افت روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد قیمت طلا برای سومین هفته متوالی در کاهش ثبت یک روند نزولی دیگر است. قیمت طلا در ماه جاری میلادی تاکنون بیش از ۸ درصد افت داشته و از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون بیش از ۱۶۰ دلار در هر اونس کاهش یافته است.

به نظر می رسد با شکسته شدن سطح حمایتی و حساس ۱۱۸۰ دلاری باید منتظر کاهش بیشتر قیمت جهانی این فلز زرد باشیم. البته از سوی دیگر افت شدید قیمت می تواند موجب افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه شود.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازار طلا نیز بر این باور است که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۷۲ دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال افت بیشتر قیمت طلا وجود خواهد داشت.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها