6206815333.jpg

انتشار آمارهای مربوط به بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال آمریکا از یک سو و کاهش دستمزدها در ماه فوریه موجب گمانه زنی های مختلفی در خصوص وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بر اساس این گزارش نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای ۱۵ و ۱۶ مارس برگزار شود و این نشست تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا و نرخ بهره آمریکا خواهد داشت.

البته به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی تمایلی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت چرا که نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت بازارهای سهام و اوضاع اقتصادی جهان وجود دارد.

فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا در آغاز معاملات امروز دوشنبه به مرز ۱۲۶۱ دلار رسید که نسبت به روز جمعه تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به بیش از ۱۲۷۹ دلار رسید که این رقم از ۳ فوریه سال گذشته بی سابقه بوده است.

البته قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر گزارش وزارت کار آمریکا با افت نسبی روبرو شد. اقتصاد آمریکا طی ماه فوریه ۲۴۲ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

بارناباس گان تحلیلگر ارشد بانک او سی بی سی تاکید کرد: علی رغم آمارهای امیدوار کننده اشتغال در آمریکا به نظر  می رسد گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس، پایین باشد.

وی افزود: البته من همچنان نسبت به قیمت طلا ناامید هستم و فکر می کنم قیمت این فلز زرد تا پایان امسال به کمتر از ۱۰۰۰ تا ۱۱۵۰ دلار برسد. پیش بینی من این است که فدرال رزرو آمریکا امسال حداقل یک بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی نیز معتقد است انتشار آمارهای اشتغال آمریکا نتوانسته است موجب کاهش قیمت طلا شود. علت اصلی این مساله ادامه روند صعودی تقاضا در بازارهای بین المللی بوده است. البته این احتمال وجود دارد که با افت نسبی تقاضا، قیمت طلا در روزهای آینده اصلاح شود.

به نظر می رسد برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا نیز در روز پنج شنبه تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها