33806-695230.jpg

نتایج جدیدترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا با افزایش بیشتری روبرو می شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،اینترنتی کیتکونیوز، قیمت طلا که دیروز (دوشنبه) گذشته تا سطح ۱۳۰۶ دلاری افزایش یافته بود پس از آن تحت تاثیر افزایش ارزش دلار قرار گرفت و به کمتر از ۱۲۸۰ دلار در هر اونس رسید.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا طی ماه آوریل موجب شد تا قیمت طلا بار دیگر با رشد ۲۰ دلاری روبرو شده و به سطح ۱۲۹۴ دلاری نزدیک شود.

در نظرسنجی آنلاین این هفته کیتکو ۶۶۰ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۴۱۸ نفر معادل ۶۳ درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

همچنین ۱۵۹ نفر معادل ۲۴ درصد نیز به کاهش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند و ۸۳ نفر معادل ۱۳ درصد نیزپیش بینی کردند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی کیتکو از کارشناسان ارشد اقتصادی نیز ۱۶ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۹ نفر معادل ۵۶ درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت و ۵ کارشناس اقتصادی معادل ۳۱ درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۲ کارشناس معادل ۱۳ درصد نیز تاکید کرده اند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

البته تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که هرگونه کاهش قیمت طلا در روزهای آینده محدود خواهد بود. برپایه گزارش سایت طلا گروهی از کارشناسان اقتصادی نیز تاکید کردند که انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا در روزهای آینده سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را بشکند.

جفری نیکولس تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری روسلاند کاپیتال تاکید کرد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ دلار در نوسان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بعید می دانم که فدرال رزرو آمریکا در چنین شرایطی تصمیم برای افزایش نرخ بهره داشته باشد.

برخی کارشناسان نیز معتقدند که اگر فدرال رزروآمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد قیمت طلا تا ۱۲۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

 

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها