نمودار طلا

در این تحلیل نگاهی داریم به سناریوهای احتمالی آبشده طلا و سکه نقدی طی هفته جاری.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته گذشته شاهد کاهش قیمت و رشد شارپی آبشده طلا و سکه نقدی در بازار داخلی بودیم که بعد از عرضه، مجدد مورد حمایت قرار گرفت و تقاضا برای آن افزایش یافت، به طوری که طلای آبشده از بهای ۴۸۸۰۰۰ به دامنه  ۴۹۵۰۰۰ رسید و سکه نقدی از بهای۱۱۶۶۰۰۰ تا دامنه ۱۱۹۵۰۰۰ پیش رفت.

تحلیل آبشده طلا

در حال حاضر آبشده طلا در قیمت های ابتدای هفته اخیر در حال نوسان است، و همچنان مقاومت ۴۹۵۰۰۰ اجازه رشد قیمت را نمیدهد و فعلا با توجه به رشد شارپی در اونس طلا به ان دامنه رسیده است و مجدد مورد عرضه قرار گرفته، دیده می شود که عدم شکست این سطح مورد کاهش وو شکست آن مورد افزایش قرار می گیرد.

سناریوهای احتمالی آبشده طلا

سناریو افزایشی: به نظر میرسد فعلا شکست ۴۹۵۰۰۰ می تواند منجر به افزایش قیمت گردد که این افزایش می تواند تا دامنه ۴۹۷۰۰۰ ادامه داشته باشد

سناریو اصلاحی: بعد از رویت ۴۹۷۰۰۰ می تواند مجدد مورد عرضه قرار گیرد ومستلزم عدم شکست صعودی ۴۹۹۰۰۰ خواهد بود و می تواند به دامنه ۴۹۵۰۰۰ و ۴۹۰۰۰۰ در طول هفته کاهش پیدا کند.

سناریو کاهشی: به هر دلیلی عدم شکست مقاومت ۴۹۵۰۰۰ می تواند همچنان مورد عرضه قرار گیرد و به دامنه ۴۹۰۰۰۰ کاهش پیدا کند و اهداف میانی ۴۹۲۵۰۰ - ۴۹۱۰۰۰ است.

سناریو برگشتی: چنانچه قیمت به دامنه ۴۹۰۰۰۰ کاهش پیدا کند عدم شکست ۴۸۸۰۰۰ منجر به افزایش قیمت به مقاومت های پیش رو می شود که شامل ۴۹۱۰۰۰ - ۴۹۲۵۰۰ - ۴۹۴۰۰۰ - ۴۹۵۰۰۰ است.

تحلیل سکه نقدی

در تایم فریم ۴ ساعته نشانه های از لایه مقاومتی وقتی در دامنه ۱۱۹۰۰۰۰ تا ۱۱۹۵۰۰۰ دیده می شود که هم چنان در حال مقاومت است که برای این هفته بسیار مهم تلقی می شود و عدم شکست این سطح منجر به کاهش و شکست آن منجر به افزایش قیمت در حدوده ۵ الی ۱۰۰ تومنی می گردد.

سناریوهای احتمالی سکه نقدی

سناریو افزایشی: به نظر می رسد شکست لایه مقاومتی ۱۱۹۰۰۰۰ تا ۱۱۹۵۰۰۰ مستحکم است اما شکست این لایه اهدافی شامل ۱۲۰۰۰۰۰ ۱۲۰۵۰۰۰ خواهد بود.

سناریو اصلاحی: چنانچه به لایه مقاومتی ۱۲۰۰۰۰۰ تا ۱۲۰۵۰۰۰ افزایش پیدا کند عدم شکست لایه می تواند منجر به کاهش به دامنه ۱۱۹۵۰۰۰ و ۱۱۹۰۰۰۰ گردد که چنانچه پتانسیل بیشتری را داشته باشد می تواند کاهش بیشتر اعمال کند.

سناریو کاهشی: لایه مقاومتی ۱۱۹۰۰۰۰ تا ۱۱۹۵۰۰۰ در حال حاضر از رشد قیمت جلوگیری کرده است که در صورت عدم شکست این لایه احتمال کاهش به دامنه ۱۱۸۵۰۰۰ ۱۱۸۰۰۰۰ وجود دارد و در ادامه چنانچه حمایت سی او پی شکل گرفته ۱۱۷۸۰۰۰ شکسته شود احتمال کاهش به دامنه ۱۱۷۰۰۰۰ وجودد دارد.

سناریو برگشتی: چنانچه بعد از شکل گیری سناریو کاهشی به دامنه ۱۱۷۰۰۰۰ کاهش پیدا کند احتمال برگشت قیمت در صورت عدم شکست نزولی در ۱۱۶۵۰۰۰ وجود دارد و اهداف این برگشت شامل ۱۱۷۵۰۰۰ ۱۱۸۰۰۰۰ و ۱۱۸۵۰۰۰ وجود دارد.

منبع: طلا چارت



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها