10124.jpeg

بخش کشاورزی برای ورود به بازارهای صادراتی نیازمند پوست‌اندازی مدیریتی و نیروی انسانی دارد که می‌توان گفت مدیریت دهه شصت و هفتادی‌ها هنوز به‌روز رسانی نشده و تمرکز دوساله برای نفوذ در بازارهای روسیه هنوز به جایی نرسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیرعامل مجمع کشاورزان خبره با بیان این مطلب گفت: بخش کشاورزی برای ورود به بازارهای صادراتی و استفاده از ظرفیت ویژه به‌وجودآمده نیاز به پوست‌اندازی دارد و با شکل سنتی کنونی نمی‌توان انتظار زیادی از گشایش‌های درهای صادراتی به روی بخش کشاورزی داشت.

مجتبی شادلو افزود: صادرات محصولات کشاورزی با صادرات خشکبار متفاوت است و آنچه در بخش کشاورزی باید مشمول تجدیدنظر قرار گیرد، در واقع نیروی انسانی کارآمد، مبتکر، بااراده و با شناخت از بازارهای روز دنیا است که بخش کشاورزی به شدت از کمبود آن رنج می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: فعالان حوزه صادرات محصولات کشاورزی همان فعالان صادراتی دهه 60 و 70 هستند که حتی ورثه آنها نیز نتوانسته‌اند جایگزین پدران خود شوند و متناسب با نیازهای بازار و علم روز دنیا برای صادرات بخش کشاورزی برنامه‌ریزی کنند.

بنابراین گزارش، نیاز به عبور از روش های سنتی به مدرن در بخش کشاورزی در شرایطی است که بسیاری از کشورها از ظرفیت های بورس های کالایی در این زمینه استفاده کرده اند و توانسته اند علاوه بر مکانیزه کردن و افزایش بهره وری بازارهای داخلی، حجم صادرات محصولات کشاورزی و تاثیرگذاری برای بازارهای خارجی را افزایش دهند. 

منبع : ایانا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها