agriculture.jpg

اگرچه انتظار می‌رود قیمت محصولات کشاورزی همه ساله نسبت به سال قبل روند افزایشی داشته باشد، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت محصولات کشاورزی در پاییز سال ۹۴ نسبت به پاییز سال ۹۳ بین مثبت تا منفی ۵۰ درصد نوسان داشته است. اما کدام محصولات بیشترین نوسانات را تجربه کرده‌اند؟

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مرکز آمار قیمت محصولات کشاورزی در پاییز ۹۴ را منتشر کرده که بر اساس این گزارش آفتابگردان روغنی، انگور و لوبیا چیتی سه محصولی هستند که در پاییز سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند. قیمت این سه محصول به ترتیب ۴۸.۷،‌ ۴۰.۷ و ۲۳.۷ درصد افزایش داشته است.

اما در مقابل این افزایش قیمت برخی محصولات کاهش داشته است. سیب‌زمینی، خربزه و سیب درختی هم سه محصولی هستند که بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. قیمت سیب‌زمینی در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰.۷ درصد کاهش داشته و در واقع قیمت آن به نصف قیمت آن در مدت مشابه سال گذشته رسیده است. قیمت خربزه هم ۳۷.۲ درصد کاهش قیمت داشته است. سومین محصول رکورددار ارزانی هم سیب درختی است که ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش قیمت داشته است.

علاوه بر این سه محصول که بیشترین افت قیمت را داشته‌اند، ذرت، نارنگی، هندوانه، زیتون، کنجد و شلتوک هم افت قیمت داشته‌اند.

جزئیات بیشتر و میزان افت هر کدام از محصولات را در نمودار زیر می‌بینید.

 

منبع : اقتصادنیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها