قرارداد آتی

در تیر سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۱۹ هزار قرارداد آتی به ارزش ۲.۲ همت در بورس کالا منعقد شد که به لحاظ حجم، افزایش ۱۶ درصدی و به لحاظ ارزش، ۶۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرد. حجم قرارداد آتی در تیر ماه ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۸ هزار قرارداد به ارزش ۱.۴ هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش کالاخبر ، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران در تیر امسال از ۲.۲ همت (هزار میلیارد تومان) فراتر رفت. حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی نیز ۲۱۹ هزار و ۳۵۰ قرارداد بود.

در جریان معاملات تیر، تعداد ۱۵۵ هزار و ۷۹۱ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از ۷۳۶ میلیارد تومانی برای آن به ثبت رسید.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، آبان و شهریور ۱۴۰۲ منعقد کردند.

این گزارش می‌افزاید: انعقاد ۵۵ هزار و ۳۳۴ قرارداد آتی صندوق طلا در ۶ سررسید مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین و خرداد ۱۴۰۳ نیز ارزش بیش از ۱.۵ همتی (هزار میلیارد تومان) را در بازار به ثبت رساند.

بر این اساس در ۳ سررسید تحویل شهریور، آذر و اسفند امسال نیز یک هزار و ۲۶۱ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش بیش از ۵.۲ میلیارد تومان برای آن به ثبت رسید.

همچنین در این مدت ۶ هزار و ۹۶۴ قراراد آتی شمش طلا (به عنوان جدیدترین دارایی بازار مشتقه) در ۶ سررسید ۵، ۱۷ و ۳۱ تیر، ۲۸ مرداد، ۲۹ شهریور و ۲۹ مهر ۱۴۰۲ منعقد و ارزش بیش از ۲۲.۱ میلیارد تومان را رقم زد.

۲۱۹ هزار قرارداد آتی در بورس کالا در اولین ماه تابستان منعقد شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها