بورس کالا

در هفته منتهی به ۲۰ مرداد امسال، ۳ میلیون و ۲۵ هزار و ۳۶۲ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۲ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که در مقایسه با دو هفته قبل، از افزایش ۲۶ درصدی در حجم و ۴۵ درصدی در ارزش همراه بود. سیمان، سنگ آهن، فولاد و آهن اسفنجی سنگین وزن های تالار صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری سنگین وزن های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.

به گزارش کالاخبر ، تالار محصول‌های صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۸۶۰ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۷۳ تن سیمان، ۵۵۰ هزار تن سنگ آهن، ۵۰۳ هزار و ۳۴۹ تن فولاد، ۲۰۴ هزار و ۸۰۰ تن آهن اسفنجی، ۳۶ هزار و ۸۰۰ تن فلز روی، ۱۱ هزار و ۳۵۵ تن آلومینیوم، ۷ هزار و ۵۹۰ تن مس، ۲۵۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۲۷ تن کنسانتره فلزات گران بها معامله شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۵۸۱ هزار و ۶۴۳ تن انواع محصول به ارزش ۱۰ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان در هفته معاملاتی منتهی به ۲۰ مرداد به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۱۸۶ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۵۱ هزار و ۸۶۰ تن قیر، ۹۸ هزار و ۱۶۵ تن مواد پلیمری، ۷۱ هزار و ۵۹۵ تن مواد شیمیایی، ۴۸ هزار تن لوب کات، ۲۲ هزار و ۳۰۰ تن گوگرد، ۳ هزار و ۹۹۹ تن روغن، ۷۵۰ تن فرآورده های نفتی، ۲۰۰ تن گازها و خوراک ها و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۶ هزار و ۸۵۸ تن انواع محصول به ارزش ۳۹۹ میلیارد تومان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها