بورس کالا

در هفته منتهی به ۳۰ تیر امسال، ۳ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۴۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۵.۵ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که از نظر حجم با افزایش ۱۸.۷ درصدی و به لحاظ ارزش با افزایش ۳۲.۲ درصدی همراه بود. سیمان، سنگ آهن، فولاد و آهن اسفنجی سنگین وزن های تالار صنعتی و معدنی و قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری سنگین وزن های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.

به گزارش کالاخبر ، تالار محصول‌های صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۴ هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۲۶۴ تن سیمان، ۶۵۰ هزار تن سنگ آهن، ۵۳۱ هزار و ۱۶ تن فولاد، ۲۴۵ هزار تن آهن اسفنجی، ۳۸ هزار و ۷۵۰ تن آلومینیوم، ۱۲ هزار و ۱۱۶ تن مس، ۲ هزار تن کک و ۲۱۰ تن کنسانتره مولیبدن معامله شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۵۳۷ هزار و ۵۴۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان در هفته معاملاتی منتهی به ۳۰ تیر به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۱۴۸ هزار و ۵۱۱ تن قیر، ۱۴۳ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۲۱ هزار و ۷۵۸ تن مواد پلیمری، ۶۴ هزار تن لوب کات، ۴۳ هزار و ۶ تن مواد شیمیایی، ۹ هزار و ۲۲۵ تن گوگرد، ۴ هزار و ۵۸۵ تن روغن، ۳ هزار و ۶۹۲ تن فرآورده های نفتی، ۴۴۵ تن عایق رطوبتی و ۲۸۰ تن گازها و خوراک ها معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۷۹ هزار و ۳۹۵ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از یک هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها