میلگرد انبار

مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از گشایش انبار میلگرد شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر جهت انجام معاملات ناپیوسته گواهی سپرده کالایی به روش گشایش و با استفاده از سازوکار حراج تک قیمتی از روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه خبر داد. 

به گزارش «کالاخبر»؛ انبار میلگرد شرکت فولاد سپید فراب کویر فعال شده و از روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه با نام میلگرد A۳-۱۸ فولاد کویر ۰۱۰۹ (ن) و نماد ۰۱۰۹ن۰۱ آماده انجام معاملات است. 

دارایی پایه گواهی سپرده کالایی میلگرد، میلگرد آج۴۰۰ (A۳) سایز ۱۸ تولیدی شرکت فولاد سپید فراب کویر مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ است و مقدار هر گواهی سپرده کالایی یک کیلوگرم است. حداقل مقدار مجاز خرید در هر نماد معاملاتی ۲۵ تن معادل ۲۵ هزار ورقه است. همچنین برای هر کد معاملاتی حداکثر مقدار مجاز خرید در هر جلسه معاملاتی برای هر نماد معاملاتی ۱۰۰ تن معادل ۱۰۰ هزار ورقه است.

معاملات گواهی سپرده میلگرد به صورت حراج تک قیمتی انجام می شود. برای این منظور دوره پیش گشایش از ساعت ۱۲:۴۵ شروع و ساعت ۱۳:۳۰ خاتمه می یابد و راس ساعت ۱۳:۳۰ حراج تک قیمتی برگزارمی شود.

معاملات در هفته نخست در روز دوشنبه با یک دوره پیش گشایش از ساعت ۱۰:۱۵ شروع و ساعت ۱۱ خاتمه می یابد و راس ساعت ۱۱ حراج تک قیمتی برگزار می شود.

گواهی سپرده این نماد دارای معاملات ثانویه نیست و پس از معامله، خریدار موظف است تا قبل از انقضای اعتبار گواهی سپرده کالایی، کالای خود را از انبار دریافت کند.

معاملات گواهی سپرده میلگرد تا اطلاع ثانوی در روزهای دوشنبه هر هفته انجام می شود و در صورت تعطیلی رسمی، روز معاملاتی به اولین روز کاری بعد منتقل می شود. 

محدوده نوسان قیمت مجاز نماد مثبت و منفی ۵ درصد میانگین قیمت معاملات آخرین عرضه منجر به معاملات سبد میلگرد A۳ سایز ۱۴ تا ۲۸ توسط انباردار (تولیدکننده) در بازار فیزیکی بورس کالای ایران است. در صورتی که عرضه در بازار فیزیکی انجام نشده یا منجر به معامله نشده باشد قیمت پایه در آن بازار ملاک عمل است.

https://www.imereport.ir/d/۲۰۲۱/۱۲/۱۸/۰/۲۸۸۵۲.pdf

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها