میثم باقری

میثم باقری می گوید: معاملات گواهی سپرده سیمان سبب می شود کسانی که به صورت خرد به کالا نیاز دارند، بتوانند دسترسی بیشتری داشته و به آسانی خرید کنند. عضو هیات مدیره کارگزاری بانک مسکن اظهار داشت: معاملات گواهی سپرده برای محصولاتی از قبیل میلگرد، تیرآهن، محصولات پلیمری و شیمیایی نیز می تواند انجام شود و این امر مستلزم حل کامل مسئله مالیات بر ارزش افزوده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبر بورس، میثم باقری، عضو هیات مدیره کارگزاری بانک مسکن، درخصوص راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده سیمان گفت: چنین اقدامی قرار است برای تناژهای زیر ۱۰۰ تن احتمالا انجام شود، همین مسئله باعث می‌شود کسانی که به صورت خرد به کالا نیاز دارند، بتوانند دسترسی بیشتری داشته باشند و ممکن است قابلیت خرید روزانه هم برای آن ایجاد شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: سبک و سیاق خرید معاملات گواهی سپرده بسیار راحت‌تر است، ضمن اینکه ورود به آن هم آسان می باشد. البته باید توجه داشت که در این نوع معاملات، خریدار وقتی خرید را انجام می دهد و نمی‌تواند مجددا آن را بفروشد.

باقری ادامه داد: معاملات گواهی سپرده تاکنون برای کالاهای کشاورزی انجام شده که بحث ارزش‌افزوده را نداشتند. اما این کار برای محصولاتی که موضوع بهین‌یاب برای آن‌ها مطرح نیست، مثل میلگرد، تیرآهن، محصولات پلیمری و شیمیایی نیز می‌تواند انجام بشود و اگر تا به امروز انجام نشده به دلیل مشکلات مالیات ارزش‌افزوده بوده است.

به گفته عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک مسکن، ورود کالاهای جدید از این طریق، مستلزم این است که مشکل مالیات ارزش‌افزوده به کلی حل شود؛ البته یکسری اقدامات انجام شده اما هنوز به صورت کامل حل نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها