بورس کالا

براساس آمار فروش شرکت ها در بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب شرکت های ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان، فولاد خوزستان، پالایش نفت تهران (تندگویان)، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی مارون لقب ۱۰ شرکت برتر بورس کالا را به خود اختصاص دادند.

به گزارش «کالاخبر»؛ شرکت ملی صنایع مس ایران با ثبت معامله ۱۱ هزار و ۳۱۵ تن محصول شامل مس کاتد، کنسانتره فلزات گرانبها و مس کم عیار ارزشی معادل ۱۵ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال را به ثبت رساند و در صدر ایستاد و برترین شرکت به لحاظ ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا شد. 

پس از ملی صنایع مس ایران، شرکت پالایش نفت اصفهان با فروش ۱۲۱ هزار تن لوب کات سبک و وکیوم باتوم ارزشی بیش از ۹۱۹۴ میلیارد ریال را رقم زد و در جایگاه دوم قرار گرفت.
فولاد مبارکه با فروش ۲۹ هزار و ۴۰۰ تن ورق گالوانیزه و ورق گرم خودرو به ارزش ۶۳۲۱ میلیارد ریال در جایگاه سوم ایستاد.

پس از فولاد مبارکه، شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان با دادوستد ۱۳۵ هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش ۴۶۷۱ میلیارد ریال رتبه چهارم را کسب کرد.شرکت فولاد خوزستان با ثبت معامله ۳۰ هزار تن تختال C و شمش بلوم ارزشی بیش از۴۵۳۷ میلیارد ریالی را به ثبت رساند و پنجم شد.شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) با ثبت معامله ۴۰ هزار و ۸۰۰ تن وکیوم باتوم، لوب کات سبک و سنگین و گوگرد گرانوله ارزش ۴۱۳۰ میلیارد ریالی را رقم زد و در جایگاه ششم ایستاد و پس از آن ذوب آهن با ثبت معامله ۲۸ هزار و ۸۰۸ تن سبد میلگرد و تیرآهن به ارزش ۴۰۳۲ میلیارد ریال قرار دارد.

با ثبت معامله ۱۱ هزار و ۴۳۸ تن انواع محصول پلی اتیلن و نخ پلی استر، شرکت پتروشیمی تندگویان موفق به ثبت ارزش ۳۳۸۸ میلیارد ریالی شد و جایگاه هشتم را از آن خود کرد.
شرکت پالایش نفت بندرعباس با ثبت معامله ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع سلاپس واکس، لوب کات سنگین و وکیوم باتوم ارزش ۲۷۷۵ میلیارد ریال نهمین شرکت برتر به لحاظ ارزش معاملات شد. 

در نهایت نیز شرکت پتروشیمی مارون با فروش ۷۴۸۲ تن انواع پلی پروپیلن، پلی اتیلن، منو اتیلن گلایکول، تری اتیلن و دی اتیلن ارزش ۲۴۱۷ میلیارد ریالی را به ثبت رساند و دهم شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها