رتبه بندی

براساس ارزش فروش محصولات شرکت ها در بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی آذر ماه امسال، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت تهران (تندگویان)، فولاد هرمزگان جنوب، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی بندر امام، لقب ۱۰ شرکت برتر بورس کالا را در نهمین ماه سال به خود اختصاص دادند.

به گزارش «کالاخبر»؛ شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ثبت معامله ۵۱۱ هزار و ۵۴۰ تن انواع ورق شامل ورق گرم، ورق سرد، ورق گالوانیزه، رنگی و قلع اندود و نیز تختال ارزشی معادل ۱۰۵ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال را به ثبت رساند. فروش این شرکت در آذر ماه به لحاظ حجم و ارزش از آبان ماه فراتر رفته است. فولاد مبارکه جایگاه نخست را حفظ کرد و برترین شرکت به لحاظ حجم و ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا در نهمین ماه از سال جاری شد.

پس از فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران با فروش ۱۸ هزار و ۴۱ تن انواع محصول از جمله مس کاتد، مس کم عیار، سولفور مولیبدن و کنسانتره فلزات گرانبها در تالار داخلی به ارزش ۳۵ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال جایگاه دوم را حفظ کرد. این شرکت با احتساب فروش های صادراتی مس کاتد خود در مجموع ۳۴ هزار و ۴۱ تن فروش در رینگ داخلی و صادراتی بورس کالا داشته و ارزشی نزدیک به ۷۴ هزار میلیارد ریال را برای خود رقم زده است.

شرکت فولاد خوزستان با دادوستد ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ تن تختال و شمش بلوم به ارزش ۲۲ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال همچون ماه قبل رتبه سوم را حفظ کرد و بعد از این شرکت، پالایش نفت بندرعباس با فروش ۲۰۹ هزار و ۸۰۰ تن انواع وکیوم باتوم، لوب کات سنگین و سلاپس واکس قرار گرفت که ارزشی بیش از ۱۹ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال را رقم زد و چهارم شد.

پالایش نفت اصفهان نیز با معامله ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، لوب کات و گوگرد گرانوله در جایگاه پنجم قرار گرفت. ارزش معاملات این شرکت در آذر ماه ۱۵ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۵۵ هزار و ۵۲۵ تن انواع محصول پلی اتیلن و نخ پلی استر، موفق به ثبت ارزش ۱۵ هزار و ۶۴۴ میلیارد ریالی شد و ضمن افزایش حجم معاملات، جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

پالایش نفت تهران که در ماه آذر ماه ۱۳۸ هزار و ۵۱۰ تن لوب کات سبک و سنگین، وکیوم باتوم و گوگرد گرانوله معامله کرده بود با ثبت ارزش ۱۴ هزار و ۲۱ میلیارد ریال هفتم شد.

فولاد هرمزگان نیز با ثبت معامله ۹۰ هزار تن تختال ارزش ۱۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریالی را رقم زد و جایگاه هشتم را از آن خود کرد. پس از آن ذوب آهن اصفهان با ثبت معامله ۸۳ هزار و ۱۴۵ تن انواع میلگرد و تیرآهن، ریل و بنزن نهم شد و در نهایت نیز پتروشیمی بندر امام با ثبت معامله ۳۳ هزار و ۹۷۳ تن پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اتیلن سنگین و سبک، زایلین، استایرن بوتادین و بنزن به ارزش ۱۱ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال دهمین شرکت برتر به لحاظ ارزش معاملات شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها