وجیه اله جعفری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز عملیات لوله‌گذاری طرح شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس گفت:‌ با اجرای گام نخست این طرح و انتقال آب به منطقه ویژه اقتصادی لامرد، زنجیره تولید در این کانون صنعتی تکمیل می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فارس، وجیه اله جعفری با بیان این مطلب گفت: اجرای عملیات لوله‌ گذاری انتقال آب خلیج فارس همچنین سبب جلب اعتماد بیشتر سرمایه‌ گذاران به سرمایه‌ گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد می‌شود.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: در مراحل بعدی این طرح، انتقال آب به سایر مناطق استان فارس امکان پذیر خواهد بود.

وی در خصوص ابعاد پروژه انتقال آب خلیج فارس به مناطق صنعتی زیرمجموعه ایمیدرو گفت: از حدود ۲.۸ میلیارد مترمکعب آب مورد نیاز صنعت کشور، حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعب مورد نیاز صنایع معدنی است که بخشی از مسئولیت آن متوجه سازمان ایمیدرو است.

جعفری اضافه کرد: ظرفیت آب شیرین کن برای ۶۵۰ میلیون مترمکعب در طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس تعریف شده است که تقریبا بخش عمده‌ای از آنها به بهره‌برداری رسیده است و تلاش می‌کنیم بخش‌های تکمیلی که نقش بیشتری در اشتغال زایی دارند نیز به نتیجه برسند.

معاون وزیر صمت گفت:‌ برای مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان سالیانه حداقل هشت و نیم میلیون مترمکعب آب نیاز داریم که با تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر در این مناطق و با رسیدن آب به منطقه ویژه لامرد، زمینه تکمیل زنجیره تولید در این کانون صنعتی تکمیل می‌شود.

آمادگی شرکت‌های صنایع معدنی تابعه ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری تولید ۱۰ هزار مگاوات برق

وی همچنین به اهمیت مقوله تامین برق مورد نیاز صنایع نیز اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: هزار و ۸۰۰ مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های مجموعه صنایع ایمیدرو تولید شده است و شرکت‌های صنایع معدنی تابعه ایمیدرو برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق، آماده سرمایه‌گذاری هستند.

این مقام مسئول از مسئولان و صنعتگران استان فارس درخواست کرد تا به منظور شتاب بخشی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، با سرمایه گذار قرارداد خرید تضمینی آب امضا کنند.

وی اضافه کرد: وزارت صمت تلاش ویژه ای در راستای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی داشته این در حالی است که در حوزه مصرف آب در کشور ٨٨ درصد مربوط به بخش کشاورزی است و بخش صنعت کمترین میزان مصرف آب را در کشور داشته است.

رئیس سازمان ایمیدرو افزود: تمامی شرکت‌های بزرگ صنعتی در کشور آماده سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف نظیر حوزه تولید برق، آب و … را دارند.

جعفری تاکید کرد: آب شیرین کن‌های کشورهای حوزه خلیج فارس ٢۶ میلیون متر مکعب در روز نسبت به شیرین کردن آب می‌پردازند اما ایران تنها دو درصد در میان آب شیرین کن‌های منطقه سهم دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها