• ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
  • کد خبر: 88744
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در پی نگرانی‌های سرمایه‌گذاران نسبت به تحولات دریای سرخ و تعدیل انتظارات درباره کاهش نرخ‌های بهره آمریکا، اندکی افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۶ درصد افزایش، به ۸۲ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت برنت روز سه شنبه، ۱.۵ درصد و شاخص نفت آمریکا ۱.۴ درصد کاهش یافت و از بالاترین رکورد سه هفته اخیر خود، فاصله گرفتند.

واندانا هری، موسس شرکت تحلیل بازار نفت «واندا اینسایتس» در این باره گفت: قیمت‌ها ممکن است تا نقطه عطف بعدی در بحران غزه، خواه برقراری آتش‌بس باشد یا تشدید حملات رژیم صهیونیستی، در بازه محدودی بمانند. حملات نیروهای مسلح یمن به کشتیه‌ای تجاری مرتبط با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و تنگه باب المندب، نگرانی‌ها نسبت به حمل ‌محموله‌ها از این مسیر را استمرار بخشیده است. روز جمعه، چهار کشتی هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند.

واشنگتن روز سه‌شنبه بار دیگر پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جنگ رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین را وتو کرد و از درخواست برای آتش‌بس فوری بشردوستانه جلوگیری کرد. در عوض، آمریکا، شورای امنیت را تحت فشار گذاشته تا قطعنامه‌ای را تصویب کرده و آتش‌بس را با آزادی گروگان‌های اسرائیلی توسط حماس مرتبط کند.

در این بین، روسیه که در راستای توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس، متعهد به کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ در روز تولید خود شده است، روز سه‌شنبه اعلام کرد قصد دارد در فوریه، به سهمیه اوپک پلاس، عمل کند. وزارت انرژی روسیه اعلام کرد در پی خسارت دیدن تاسیسات پالایشگاهی از حملات پهپادی اوکراین، تولید پالایشگاهی در روسیه از ابتدای سال ۲۰۲۴، به میزان هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

این نگرانی‌ که کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ممکن است مدت بیشتری از آنچه تصور می‌شد طول بکشد، بر چشم انداز تقاضا برای نفت، تاثیر گذاشته است. داده‌های تورم آمریکا در هفته گذشته، انتظارات برای آغاز سیکل کاهش نرخ‌های بهره را تعدیل کرد و اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، اکنون کاهش نرخ بهره در ژوئن را پیش بینی می‌کنند.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش یافته اما ذخایر بنزین و سوختهای دیگر کاهش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، طبق پیش بینی تحلیلگران، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ فوریه، حدود ۴.۳ میلیون بشکه کاهش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها