• ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
  • کد خبر: 88641
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۵۱ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۷۷ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه پس از اطلاعیه رژیم صهیونیستی مبنی بر پایان حمله به جنوب غزه کاهش یافت. نگرانی در مورد عرضه خاورمیانه آرام شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۵۱ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۷۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۳ سنت معادل ۰.۵۶ درصد کاهش، ۷۶ دلار و ۴۱ سنت معامله می‌شود.

مخاطرات ژئوپلیتیکی و ترس از گسترش جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس در کل منطقه و احتمال مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه، قیمت نفت را حدود ۶ درصد در هفته گذشته افزایش داد.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد به حملات خود به جنوب غزه پایان داده است. این در حالی است که بنجامین نتانیاهو چند روز پیش پیشنهاد آتش‌بس از سوی حماس را رد کرده بود.

از طرف دیگر، تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا به بالاترین رقم از اواسط دسامبر رسیده که می‌تواند نشان‌دهنده افزایش تولید این کشور باشد. تولید داخلی نفت آمریکا در هفته گذشته به رکورد ۱۳.۳ میلیون بشکه در روز بازگشت.

نگرانی در مورد تقاضا همچنان ادامه دارد. طبق گفته یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا، این بانک در حال حاضر تمایلی به کاهش نرخ بهره ندارد و منتظر مهار بیشتر تورم است. بالا رفتن نرخ بهره رشد اقتصاد را آهسته کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

تجارت در آسیا آرام شده، چون مناطق شامل چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، ویتنام و مالزی در تعطیلات به سر می‌برند.

بازارهای مالی چین به خاطر تعطیلات سال نوی چینی تعطیل هستند و تجارت خود را از ۱۹ فوریه از سر می‌گیرند. تجارت در هنگ کنگ هم از ۱۴ فوریه آغاز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها