• ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
  • کد خبر: 88597
نفت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، افزایش یافت و بخشی از کاهش شدیدی که در معاملات هفته گذشته داشت، جبران کرد.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۳۶ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۵ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، ۷۲ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه معامله شد.

هر دو شاخص در هفته گذشته، حدود هفت درصد کاهش داشتند. نفت برنت و شاخص نفت آمریکا، روز جمعه پس از انتشار گزارش اشتغال بهتر از حد مطلوب آمریکا در ژانویه که احتمال کاهش نرخ‌های بهره در آینده نزدیک را کمتر کرد، دو درصد سقوط کردند.

تحلیلگران شرکت مالی آی‌ان‌جی در یادداشتی نوشتند: امیدواری به آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین، یکی از عوامل موثر در کاهش قیمت‌ها در هفته گذشته بود. با این حال، فعلا آتش‌بس قریب الوقوع به نظر نمی‌رسد.

در پی حملات آمریکا علیه اهدافی در یمن و همچنین علیه گروه‌های مقاومت اسلامی در خاورمیانه، سرمایه‌گذاران نگران تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در این منطقه مانده‌اند.

ویویک دیهار، تحلیلگر گالای بانک کامن‌ولث گفت: با توجه به این که حملات اخیر آمریکا به شدتی که تصور می‌رفت، نبوده است، تصور می‌کنم صحبت درباره آتش‌بس در غزه، با کاهش تنش‌های خاورمیانه، تاثیر غالب‌تری داشته باشد. بازارهای نفت احتمالا با حذف ریسک اختلال عرضه در خاورمیانه، واکنش نشان خواهند داد.

دو حمله پهپادی اوکراینی به بزرگترین پالایشگاه روسیه در جنوب این کشور، جدیدترین مورد از سلسله حملات به تاسیسات نفتی روسیه است که صادرات نفتا از این کشور را کاهش داده است. شرکت لوک اویل که مالک پالایشگاه ولگوگراد به ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز است، بعدا اعلام کرد این تاسیسات فعالیت عادی دارد.

بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا، برق در پالایشگاه نفت شرکت بریتیش پترولیوم به ظرفیت ۴۳۵ هزار بشکه در روز در وایتینگ ایندیانا، تا اواسط روز جمعه برقرار شد اما بریتیش پترولیوم تاریخ ازسرگیری فعالیت این تاسیسات را اعلام نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها