• ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
  • کد خبر: 89038
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۲ سنت معادل ۰.۵۷ درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۱۷ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا در شرایطی بیش از یک دلار در هر بشکه در روز جمعه افزایش یافته که بازارها منتظر نشانه‌های درگیری مستقیم بین رژیم صهیونیستی و ایران هستند که می‌تواند عرضه نفت را محدودتر کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۲ سنت معادل ۰.۵۷ درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۱۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۲ سنت معادل ۰.۳۷ افزایش ۸۶ دلار و ۹۱ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در روز پنجشنبه به بالاترین قیمت از ماه اکتبر رسیدند.

قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا بیش از ۴ درصد طی یک هفته گذشته پس از تهدید ایران برای گرفتن انتقام حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه، افزایش قیمت داشتند. ایران سومین تولید کننده بزرگ اوپک است.

تحلیلگران عقیده دارند اگر ایران مستقیم به رژیم صهیونیستی حمله کند یعنی اتفاقی که هرگز در گذشته نیفتاده، یک خطر ژئوپلیتیکی جدید به وجود می‌آید که عرضه نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از طرف دیگر، ادامه حمله‌های پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه ۱۵ درصد از ظرفیت پالایش این کشور را مختل کرده و به تولید سوخت آن آسیب رسانده است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه در ائتلاف اوپک پلاس سیاست تولید خود را در جلسه هفته گذشته ثابت نگه داشتند و برخی کشورهای عضو را برای تعهد بیشتر به طرح کاهش تولید تحت فشار گذاشتند.

دورنمای کاهش عرضه جهانی نفت ذخایر آن را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا نشانه‌ای از تقاضای بالا در این کشور است، اما می‌تواند تاریخ آغاز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را به تعویق بیندازد.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری جی‌پی‌مورگان عقیده دارند تقاضای جهانی برای نفت ۱.۴ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده است.

شرکت‌های انرژی آمریکا در این هفته تعداد چاه‌های نفت و گاز را برای سومین هفته پیاپی پایین آوردند.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است یک حلقه در هفته منتهی به پنجم آوریل کاهش یافته و به ۶۲۰ رسیده است، یعنی پایین‌ترین تعداد از اوایل فوریه.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها