• ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
  • کد خبر: 88532
نفت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر حوادث امنیتی اخیر در خاورمیانه، صعود کرد.

به گزارش کالاخبر ، ریسک‌های گسترش درگیری با کاهش صادرات محصولات نفتی روسیه در پی حملات پهپادی به چندین پالایشگاه این کشور، برجسته شده است.

بهای معاملات نفت برنت با ۲۹ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید.

حمله به نیروهای آمریکایی در اردن، نگرانی‌ها نسبت به گسترش درگیری در منطقه نفت خیز خاورمیانه را برانگیخته است. هلیما کرافت، تحلیلگر شرکت «آر بی سی کپیتال» در یادداشتی نوشت: بر این باوریم مرگ سه سرباز آمریکایی در اردن، نقطه عطف مهمی در درگیری‌های جاری در خاورمیانه است و شبح دخالت بیشتر آمریکا در جنگ را برانگیخته است.

شرکت بازرگانی کالای ترافیگورا، روز شنبه اعلام کرد در حال ارزیابی ریسک‌های امنیتی سفرهای دریایی بیشتر در دریای سرخ است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی گفتند: اختلال در عرضه محدود بوده است، اما روز جمعه، پس از اصابت موشک به نفتکشی که به نمایندگی از ترافیگورا در سواحل یمن در حرکت بود، تغییر کرد. با توجه به این که نفتکش‌های مرتبط با آمریکا و انگلیس، در حال حاضر در معرض خطر حمله قرار دارند، بازار احتمالا در ریسک اختلالات عرضه، بازنگری خواهد کرد.

هر دو قیمت نفت برنت و شاخص نفت آمریکا هفته گذشته برای دومین هفته متوالی افزایش یافتند و روز جمعه، تحت تاثیر نگرانی‌های عرضه و در عین حال، آمار اقتصادی مثبت آمریکا و اقدامات محرک اقتصادی چین، به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته معامله‌گران و بنا بر آمار شرکت مالی LSEG، روسیه احتمالا صادرات نفتا که یک ماده اولیه پتروشیمی است را بین ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳۶ هزار بشکه در روز معادل حدود یک سوم کل صادرات خود کاهش خواهد داد، زیرا آتش سوزی، باعث اختلال در فعالیت پالایشگاه‌های این کشور در دریای بالتیک و دریای سیاه شده است.

نشست آنلاین کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس روز پنج شنبه برگزار می‌شود. یکی از مقامات آگاه گفت: هیچ برنامه‌ای برای دادن توصیه‌های سیاستی در این جلسه وجود ندارد و بیشتر به ارزیابی سطح تولید اوپک در پایان سال گذشته اختصاص خواهد یافت. داده‌های کامل ژانویه که نخستین ماه اعمال کاهش تولید جدید است، برای این جلسه، به موقع آماده نخواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها