• ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
  • کد خبر: 87511
نفت

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی که عراق از کاهش تولید اوپک پلاس حمایت کرد، حدود دو درصد افزایش یافت اما نتوانست از کاهش هفتگی اجتناب کند.

به گزارش کالاخبر ، بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۴۲ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش، در ۸۱ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۴۳ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش، در ۷۷ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه بسته شد.

قیمت‌ها حدود چهار درصد کاهش هفتگی پیدا کردند که سومین کاهش هفتگی متوالی بود. این طولانی‌ترین روند کاهش قیمت نفت از ماه مه محسوب می‌شود.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز، گفت: علاوه بر مواضع عراق، عربستان سعودی و روسیه هفته گذشته تائید کردند که به کاهش اضافی تولید ادامه می‌دهند.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز اعلام کرد، در آمریکا، شرکت‌های انرژی تعداد دکل‌های حفاری نفتی فعال خود را برای دومین هفته متوالی کاهش دادند و به کمترین میزان از ژانویه سال ۲۰۲۲ رساندند. تعداد دکل‌ها معیاری برای سنجش تولید در ماه‌های آینده است.

تحلیلگران کومرس بانک اظهار کردند نگرانی‌ها نسبت به تقاضا، جایگزین ترس از اختلال عرضه به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی شده است.

آمار اقتصادی ضعیفی که هفته گذشته از سوی چین منتشر شد، نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضا را افزایش داد. پالایشگاه‌ها در چین که بزرگترین خریدار نفت در جهان است، برای دسامبر نفت کمتری از عربستان سعودی درخواست کردند.

اعتماد مصرفی آمریکا در نوامبر برای چهارمین ماه متوالی نزول کرد و انتظارات خانوارها برای تورم، دوباره افزایش یافت. ماری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو در اظهاراتی مشابه جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، گفت: هنوز آماده نیست بگوید که آیا فدرال رزرو به پایان دور افزایش نرخ‌های بهره رسیده است یا خیر.

نرخ بهره بالاتر می‌تواند باعث کندی رشد اقتصادی شده و تقاضا برای نفت را کاهش دهد.

طبق اعلام اداره آمار انگلیس، اقتصاد راکد این کشور نتوانست در فاصله ژوئیه تا سپتامبر رشد کند.

گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس در ۲۶ نوامبر دیدار خواهند کرد. وزارت نفت عراق اعلام کرد بغداد به توافق اوپک پلاس برای تعیین سطح تولید متعهد است

هلیما کرافت، تحلیلگر آر بی سی کپیتال مارکتس در این باره گفت: با توجه به نگرانی‌های مجدد بازار در مورد تقاضای چین و چشم انداز کلان گسترده‌تر، احتمال این که عربستان سعودی کاهش تولید خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ تمدید کند، قطعا افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران کپیتال اکونومیکس اظهار کردند: اوپک پلاس در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها، ممکن است عرضه خود را به میزان بیشتری کاهش دهد. این شرکت تحقیقاتی در یادداشتی نوشت: ما به پیش‌بینی خود از میانگین قیمت حدود ۸۵ دلار در هر بشکه نفت برنت در سال جاری و سال آینده، پایبند هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها