سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته اخیر در بورس کالای ایران به ۵۱ هزار و ۵۱۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از۶ هزار و ۵۳ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، معاملات سکه در بازار نقدی و آتی سکه در حالی هفته گذشته را با به پایان رساند که پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، حجم معاملات در سطح بالایی نسبت به هفته‌های قبل از انتخابات باقی‌مانده است. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت بالا بودن حجم معاملات پس از مشخص شدن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حالی است که طلای‌جهانی پس از یک روز هیجانی و رسیدن به سطوح بالای قیمتی، کاهش خود را آغاز کرد و هم اکنون به پایین ترین سطح ۹ ماه گذشته رسیده است.

به این ترتیب در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۲۶ هزار و ۴۰۴ قرارداد به معاملات تحویل شهریور ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از۳ هزار و ۱۴۱ میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید تیر ماه سال جاری با ۱۷ هزار و ۱۰۸ قرارداد و ارزش بیش دو هزار میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آتی نیز با حجم ۳ هزار و ۷۹۸ قرارداد و به ارزش بیش ۴۳۶ میلیارد ریال در جایگاه سوم ایستاد.

سکه تحویل دی ماه نیز با دو هزار و ۷۳۳ تن قرارداد و ارزش بیش از ۳۰۶ میلیارد ریال در جایگاه چهارم و همچنین سکه اسفند ماه با یک هزار و ۴۷۴ قرارداد به ارزش بیش از ۱۶۷ میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفت.

تکروی سررسید اردیبهشت

نگاهی به بازار آتی سکه در روز پایانی هفته گذشته نشان می دهد که این بازار تحت تاثیر روند کاهشی اونس جهانی و روند معکوس دلار با نوسان قیمت همراه شد. سکه تمام بهار آزادی در مسیر رشد قرار گرفت و با ۳ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۱۳ هزار تومان رسید. البته افزایش روز آخر نیز نتوانست مانع از منفی نشدن بازدهی فلز گرانبهای داخل شود. سکه هفته گذشته یک درصد از ارزش خود را از دست داد. این در حالی بود که به‌دلیل سقوط اونس در بازارهای جهانی انتظار می‌رفت که افت بیشتری را تجربه کند. اونس تا ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه حتی به مرز هزار و ۲۰۰ دلار نزدیک‌تر شد. این در حالی بود که در همین مقطع زمانی در روز پنج‌شنبه در محدوده هزار و ۲۲۰ دلار قرار داشت. به این ترتیب، در صورت ماندگاری طلای جهانی نزدیک مرز یادشده، امکان دارد سکه طی روزهای اخیر افت بیشتری را تجربه کند.

بر این اساس قرارداد تحویل دی  با قیمت یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان معامله شد و رشد۰/۱۴ درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و ۱۳۹هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش۰/۰۹ درصدی نسبت به پنجشنبه گذشته رو به رو شد.. این در شرایطی است که سکه سررسید اردیبهشت ماه با افت ۰/۰۱ درصدی با قیمت یک میلیون و۱۷۵هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان، افزایش ۰/۰۴ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور ماه سال آتی با قیمت یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومانی معامله شد و تغییر قیمت جدیدی را تجربه نکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها