سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۱۷ هزار و ۷۹۵ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۳۵ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در معاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید شهریورماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۱۸۰ هزار و ۳۶۶ قرارداد را به ارزش ۲۹ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تیر ماه سال آینده با ۲۸ هزار و ۵۵۴ قرارداد به ارزش ۴ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد دی ماه امسال قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با ۴ هزار و ۸۳۵ قرارداد به ارزش ۷۰۹ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با ۲ هزار و ۴۷۰ قرارداد به ارزش ۳۸۳ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید اسفند امسال با یک هزار و ۵۷۰ قرارداد به ارزش ۲۳۷ میلیارد ریال معامله شد.

نگاهی به معاملات پنج شنبه گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  ۴۱هزار و ۶۲۱ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز چهارشنبه، پنج سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با افت قیمت همراه شدند، براساس آمار در قرارداد تحویل دی ماه بهای سکه ۲.۸۵ درصد افت کرد و حجم معاملات روی عدد ۸۲۴ قرارداد ایستاد. 

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند ماه سال جاری نیز ۱.۶۳ درصد افت و حجم ۵۲۷ قرارداد را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز ۲.۵۵ درصد افت داشت و حجم معاملات این سررسید نیز ۳۲۳ قرارداد بود. سررسید تیر ماه سال آینده هم با افت ۱.۴۸ درصدی رو به رو شد. حجم قراردادهای تیرماه سال ۹۷، ۴ هزار و ۹۵ عدد رقم خورد. همچنین سررسید شهریورماه سال ۹۷ نیز ۱.۹ درصد افت داشت و حجم قراردادهای این ماه ۳۵ هزارو ۸۵۲ عدد رقم خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها