سکه

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، هفته گذشته نیز با حجم قابل قبولی به کار خود پایان داد به طوریکه حجم و ارزش این بازار به ترتیب روی ارقام ۱۵۰هزار و ۸۴۴ قرارداد و ارزش ۲۰ هزار و ۲۲۹میلیارد ریال قرار گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال ۹۶ یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحویکه معامله گران ۱۰۷هزار و ۸۴۰ قرارداد را به ارزش ۱۴هزار و ۷۵۴میلیارد ریال در این موعده تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید ۳۴هزار و ۶۹۴قرارداد به ارزش ۴هزار و ۶۲۸میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اسفند امسال نیز با ثبت ۴هزار و ۱۰۹ قرارداد به ارزش ۵۰۲میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی سکه قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید تیر و اردیبهشت ۹۶ به ترتیب با ۲هزار و ۶۷۳قرارداد به ارزش ۳۴۷میلیارد ریال و یک هزار و ۵۲۸قرارداد به ارزش ۱۰۹میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

نگاهی به آخرین روز معاملاتی

بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع ۱۳هزار و ۹۳۷قرارداد منعقد شده است. ۴۳۰ قرارداد آتی سکه طلا در سررسید اسفند امسال با قیمت تسویه یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان بسته شد و در موعد تحویل اردیبهشت سال آینده نیز ۳۲۹ قرارداد با قیمت تسویه یک میلیون و ۲۴۸ هزار تومان منعقد شد. همچنین سکه در سررسید تیر ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۸۶هزار تومان و با حجم ۳۲۶ قرارداد به کار خود پایان داد. در سررسیدهای شهریور و آبان ۹۶ نیز به ترتیب ۲۵۹۶قرارداد با قیمت تسویه یک میلیون و ۳۱۷ هزار تومان و ۱۰هزار و  قرارداد۲۵۶ با قیمت تسویه یک میلیون و ۳۴۸هزار تومان در سامانه معامله به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها