سکه

روز شنبه، دلار و سکه افزایش و کاهش قیمتی زیادی را تجربه نکردند تا در محدوده روز پنج‌شنبه باقی بمانند. به گفته فعالان، در این روز معامله‌گران در خرید و فروش خود احتیاط می‌کردند و همین موضوع نوسان چندانی را در بازار سکه آتی و نقدی به وجود نیاورد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در اولین روز هفته معاملاتی سکه در بازار آتی بورس کالای ایران در هر پنج سر رسید فعال رشد اندکی را تجربه کرد.

به این ترتیب بهای سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۲۹ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با رشد ۰/۳۸ درصدی به قیمت یک میلیون و۱۳۷ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۵۲ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۳ درصدی رو به رو شد. قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده نیز با ۰/۳ درصد رشد به قیمت یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان به فروش رسید. در پایان نیز سررسید تیر سال ۹۶ با نرخ یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۳۱ درصدی را به ثبت رساند.

همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۳ هزار و ۸۶۴ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۴۰۸ میلیارد ریال رسید.

در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

در اولین روز هفته روند بازار نقدی بر خلاف بازار آتی نوسان اندکی را تجربه کرد، به طوری که سکه تمام بهار آزادی با هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و ۱۲۲ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، روز شنبه سکه‌بازان به‌دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بیشتر چشم به نوسانات دلار داشتند. در این وضعیت ناتوانی شاخص ارزی برای عبور به محدوده‌های بالاتر، سکه‌بازان را نیز محتاط کرد. البته حباب سکه نیز تا حدی در کاهش نوسان موثر بود. به گفته برخی حاضران در بازار، قیمت بازاری سکه هم‌اکنون از ارزش ذاتی آن بیشتر است و در چنین شرایطی، قیمت توانایی رشد زیادی نخواهد داشت.

معامله ۲۶سکه در قالب گواهی سپرده

حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به ۲۶ سکه به ارزش ۲۹۱ میلیون ریال رسید. معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها