سکه

بازار سکه که طی روزهای اخیر با نوساناتی نسبی همراه بود، روز گذشته را با رشد قیمت پشت سر گذاشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران  نیز طی معاملات روز یکشنبه روند قیمت مثبتی را تجربه کرد، به طوری که بهای سکه در هر پنج سررسید بازار آتی در مسیر افزایشی قرار گرفت.

به این ترتیب روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش ۰/۴۲ درصدی به قیمت یک میلیون ۱۱۹ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان معامله شد و ۰/۴ درصد رشد داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت ۰/۲ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۵۲ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۳۶ درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش ۰/۳۶ درصدی با قیمت یک میلیون و ۱۸۸ هزار تومان معامله شد.

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز شنبه به رقم ۵ هزار و ۱۸۴ قرارداد و ارزش آن به ۶۱۰ میلیارد ریال رسید

در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

یکشنبه هفته جاری بار دیگر بهای سکه تمام بهار آزادی سمت و سوی افزایشی پیدا کرد و به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید، همچنین نیم سکه نیز در همین بازه زمانی با روند صعودی روبرو شد و با قیمت ۵۷۰ هزار تومان در بازار عرضه شد.

ربع سکه نیز طی این روز با قیمت ۲۹۸ هزار تومان به فروش رسید.

به گفته کارشناسان با اتمام ماه صفر به مرور زمان شاهد افزایش میزان داد و ستد و افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه خواهیم بود.

به عقیده آنها تا پایان ماه صفر نباید انتظار اتفاق خاصی را در بازار طلا و سکه داشت، مگر اینکه مسئله غیرقابل پیش بینی و تاثیرگذاری در بازارهای جهانی رخ دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها