طلا

قیمت طلا پیش از آغاز تعطیلات کریسمس در بازارهای جهانی با افزایش چشمگیری روبرو شد و بار دیگر به بالاتر از ۱۵۰۰ دلار در هر اونس رسیده است.

به گزارش «کالاخبر»،در حالی که تعطیلات کریسمس امروز چهارشنبه آغاز می شود، قیمت طلا در پایان مبادلات شب گذشته برای نخستین بار در ۷ هفته اخیر به بالاتر از ۱۵۰۰ دلار در هر اونس رسید.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بازار بر این باورند که رشد فزاینده تقاضا ، عامل اصلی افزایش چشمگیر قیمت طلا در آستانه کریسمس بوده است.

این مساله موجب شد تا قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون با رشد ۱۷.۴ درصدی روبرو شود. رشد قیمت جهانی طلا در شرایطی است که شاخص سهام در بازار آمریکا نیز به رکوردهای جدیدی دست یافته است. این مساله موجب نگرانی شدید در بین سرمایه گذاران بازار بورس شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی به دنبال خرید طلا هستند تا ریسک سرمایه گذاری در بازارهای مالی و بورس را در سال ۲۰۲۰ کاهش دهند.

قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه فوریه با ۱۶.۱۰ دلار افزایش روبرو شده و به بیش از ۱۵۰۴ دلار رسیده است. این بالاترین رکورد قیمت طلا از ۴ نوامبر به شمار می رود.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۳۵ سنت افزایش معادل ۲ درصد رشد به بیش از ۱۷.۸۵ دلار رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها