gold2.jpg

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه بار دیگر افزایش یافت که علت اصلی آن نگرانی های سیاسی و اقتصادی مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و انتظارات مربوط به اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان بوده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،قیمت هر اونس طلا تا لحظه انتشار خبر به بیش از ۱۳۵۰ دلار رسیده است که نسبت به روز جمعه با رشد روبرو شده است.

تحلیلگران اقتصادی موسسه فست مارکتس تاکید کردند: بازار جهانی طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر نااطمینانی و نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرار دارد. سفته بازان و سرمایه گذاران بین المللی برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود به بازار طلا روی آورده اند.

این موسسه افزود: سرمایه گذاران بین المللی باید در شرایط کنونی کاملا هوشیار باشند چرا که هر لحظه ممکن است عواملی که موجب افزایش قیمت طلا شده از بین برود و این مساله در نهایت موجب افت شدید قیمت این فلز زرد شود.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین، منطقه یورو و آمریکا نیز طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

شاخص تولیدات صنعتی چین در ماه ژوئن کمتر از حد انتظارات بوده و این مساله موجب نگرانی های بیشتری نسبت به اوضاع اقتصادی این کشور شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به کمتر از ۹۵.۶۳ واحد رسیده است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با ۰.۶۱ درصد کاهش به کمتر از ۵۰.۳۲ دلار رسیده است.

از سویی نیزقیمت هر اونس نقره نیز به بیش از ۲۱.۱۳ دلار رسیده است که این بالاترین رکورد در ۲ سال اخیر به شمار می رود. قیمت نقره هفته گذشته نیز با رشد ۱۱.۶ درصدی روبرو شده بود و بهترین عملکرد هفتگی خود را از اوت ۲۰۱۳ میلادی ثبت کرده است.

طی روزهای آینده انتشار متن مذاکرات نشست اخیر بانک مرکزی اروپا و آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژوئن مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۴۱ درصد افزایش به بیش از ۹۵۳ تن رسیده است که این بالاترین رقم از جولای ۲۰۱۳ میلادی به شمار می رود.

 

منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها