طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز (سه شنبه) و پس از پایان تعطیلات کریسمس در برخی کشورها با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افزایش قیمت جهانی طلا پس از تعطیلات کریسمس در شرایطی است که تقویت ارزش دلار مانع بزرگی برای رشد بیشتر قیمت طلا بوده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی همچنان منتظر روشن شدن مسیر قیمت طلا در مبادلات روزهای آینده هستند هر چند به نظر می رسد روند مبادلات هنوز به حالت عادی بازنگشته است.

ارزش دلار آمریکا در برابر ین و یورو با افزایش نسبی روبرو شده و این مساله تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا را کاهش داده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با ۰.۳ درصد افزایش روبرو شده و به بیش از ۱۱۳۶ دلار رسیده است. قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه برای لحظاتی به ۱۱۳۱ دلار رسیده بود.

تحلیلگران اقتصادی استاندارد بانک در توکیو تاکید کردند: سرمایه گذاران منتظر رئیس جمهور ترامپ در آمریکا هستند و تا زمانی که سیاست های اقتصادی و مالی دولت جدید آمریکا روشن نشود، نمی توان اظهار نظر قطعی درباره روند قیمت طلا در ماه های آینده داشت.

تحلیلگران استاندارد بانک افزودند: سرمایه گذاران منتظر تحولات بازارهای دلار و سهام نیز هستند تا برای سرمایه گذاری در بازار طلا تصمیم گیری کنند. اگر سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ موجب کاهش ارزش دلار و افت شاخص سهام شود، بهترین فرصت برای خرید طلا فراهم خواهد شد.

ارزش دلار در برابر ین به بالاترین سطح در ۱۰ ماه اخیر رسیده و هر دلار در برابر ۱۱۸ ین مبادله شده است. قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره واکنش نشان می دهد.

فدرال رزرو آمریکا در نشست پایانی ۲۰۱۶ میلادی تصمیم گرفت تا نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد و پیش بینی کرده است که در سال آینده نیز ۳ بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

تقاضای طلا در بازار هند نیز طی هفته گذشته علی رغم افت قیمت در بازارهای بین المللی همچنان روندی نزولی داشته است. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

روشن شدن وضعیت سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ نیز تاثیر مهمی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها