طلا

یک سوم شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو نیوز بر این باورند که قیمت جهانی هر اونس طلا در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱۵۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ تحلیلگران و سرمایه گذاران بین المللی شرکت کننده در نظرسنجی این هفته پیش بینی می کنند که تقاضا و قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی با رشد چشمگیری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش حدود ۵ هزار نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کرده اند. نتایج نشان می دهد که ۱۶۴۰ نفر معادل ۳۴ درصد پیش بینی کرده اند که قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۱۵۰۰ دلار خواهد رسید.این در حالی است که ۸۶۸ نفر معادل ۱۸ درصد نیز پیش بینی کرده اند قیمت هر اونس طلا در سال جدید میلادی به کمتر از ۱۱۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

۳۲۹ نفر معادل ۷ درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی در سطح فعلی یعنی کمتر از ۱۳۰۰ دلار باقی خواهد ماند.

در نظرسنجی سال گذشته بیش از ۱۸ هزار نفر شرکت کردند و ۷۵۳۸ نفر معادل ۴۰ درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ روندی صعودی خواهد داشت و به ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.۵۰۳۸ نفر معادل ۲۷ درصد نیز اعلام کرده بودند که قیمت طلا بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۹ دلار خواهد شد و ۲۲ درصد معادل ۴۰۱۴ نفر نیز پیش بینی کردند قیمت طلا بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۹۹ دلار خواهد بود.

قیمت طلا در ماه دسامبر با رشد ۴.۵ درصدی روبرو شده است که این بهترین عملکرد از ژانویه ۲۰۱۷ به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها