تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که بیش از یک سوم سرمایه گذاران بین المللی هنوز بر این باورند که قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که قیمت طلا برای سومین سال متوالی با کاهش روبرو شده است، تازه ترین نظرسنجی آنلاین کیتکو نشان می دهد که اکثر سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در سال ۲۰۱۶ با افزایش روبرو خواهد شد ولی یک سوم آنها نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا تا پایان سال جدید به کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی جدید کیتکو نیوز ۱۱۴۱ نفر شرکت کرده اند که ۳۷۳ نفر معادل ۳۳ درصد اعلام کرده اند که قیمت جهانی طلا سال ۲۰۱۶ میلادی به کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید.

بیش از ۲۵۶ نفر از شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو معادل ۲۲ درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ به بیش از ۱۵۰۰ دلار خواهد رسید.

از سویی ۲۲۱ نفر از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معادل ۱۹ درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا تا پایان سال آینده بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار خواهد بود.

بر اساس این گزارش ۱۸۱ نفر نی معادل ۱۸ درصد نیز پیش بینی کرده اند قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار خواهد بود. در عین حال ۱۱۰ نفر معادل ۱۰ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز اعلام کرده اند قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ به بیش از ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.

البته بسیاری از کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که قیمت طلا طی سال ۲۰۱۶ میلادی به خصوص در شش ماه نخست با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد و احتمالا به زیر ۱۰۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید ولی این احتمال وجود دارد که تا پایان سال به بیش از ۱۲۰۰ دلار افزایش یابد.

همچنین استراتژیست های موسسه سی ام سی مارکتس اعلام کردند که قیمت طلا در شش ماه دوم سال ۲۰۱۶ می تواند به بیش از ۱۱۸۲ تا ۱۲۲۴ دلار افزایش یابد.

کن موریسون سردبیر روزنامه موریسون اند مارکتس نیز تاکید کرد: قیمت طلا طی ماه های آینده بین ۹۷۵ تا ۱۱۷۵ دلار در نوسان خواهد بود.

منبع: کیتکو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها