طلا

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز خواهد درخشید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی وال استریت و مین استریت در تازه ترین نظرسنجی پیش بینی کرده اند که سال ۲۰۱۸ میلادی نیز دوران خوب و درخشانی برای طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی جدید کیتکو به جای انکه از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی درباره روند قیمت طلا در کوتاه مدت سئوال پرسیده شود، نظر آنها درباره روند قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی پرسیده شده است.

قیمت طلا سال ۲۰۱۷ میلادی را با رشد ۱۳ درصدی پشت سر گذاشته است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بیش از ۱۳۰۰ دلار رسیده است.

در نظرسنجی کیتکو نیوز ۱۵۲۷ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۹۷۵ نفر معادل ۶۴ درصد پیش بینی کردند قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش خواهد یافت.

۳۶۰ نفر معادل ۲۴ درصد اعلام کردند که قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ می تواند تا ۱۵۰۰ دلار در هر اونس افزایش یابد. ۲۶۴ نفر دیگر معادل ۱۷ درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در سال آینده میلادی بین ۱۴۰۰ تا ۱۴۹۹ دلار خواهد بود. ۳۵۱ نفر معادل ۲۳ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۹ دلار در نوسان خواهد بود.

این در حالی است که ۸۲ نفر از رای دهندگان مین استریت معادل ۵ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۹۹ دلار خواهد بود. ۲۶ نفر معادل ۲ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در سال جدید بین ۱۱۰۰ تا ۱۱۹۹ دلار است.

بیش از ۲۵ درصد رای دهندگان یعنی ۴۴۴ نفر نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در سال آینده به کمتر از ۱۱۰۰ دلار خواهد رسید.

برخی خوانندگان کیتکو نیوز بر این باورند که افزایش تورم آمریکا و کاهش ارزش دلار می تواند قیمت طلا را به بیش از ۱۵۰۰ دلار افزایش دهد. افت احتمالی شاخص سهام آمریکا پس از ثبت رکوردهای بی سابقه در سال ۲۰۱۷ نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد.

کارشناسان و سرمایه گذاران وال استریت نیز در این نظرسنجی شرکت کرده اند. ۱۵ نفر از ۲۳ کارشناس شرکت کننده در این نظرسنجی معادل ۶۵ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.۷ نفر معادل ۳۰ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و یک نفر معادل ۴ درصد نیز اعلام کرده است که قیمت طلا سال آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۳۹۷ دلار خواهد رسید. وی گفت: به نظر من سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا پیش از این تاثیر خود را بر قیمت طلا نشان داده است.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها