• ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
  • کد خبر: 68771
وال استریت

داوجونز و اس اند پی ۵۰۰ در اولین روز معاملاتی خود در سال ۲۰۲۲ با افزایش بسته شدند.

به گزارش «کالاخبر» ، در اولین روز معاملاتی در سال 2022 شاخص داوجونز و اس اند پی ۵۰۰ با افزایش بسته شدند. داو جونز با ۲۴۶.۷۶ واحد جهش به ۳۶۵۸۵.۰۶ واحد رسید در حالی که اس اند پی ۵۰۰ با ۰.۶۴ درصد افزایش به ۴۷۹۶.۵۶ واحد رسید. کامپوزیت نزداک با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۵۸۳۲.۸۰ رسید.

از سوی دیگر سهام های آسیا و اقیانوسیه در معاملات روز سه‌شنبه نوسان داشتند به طوری که طبق داده ها رشد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه دسامبر شتاب داشت. سهام های فناوری چین فهرست شده در لیست هنگ کنگ در معاملات روز سه شنبه سقوط کرد، به طوری که سهام تن سنت ۱.۵۹ درصد کاهش یافت و میتوان ۱.۶۱ درصد کاهش یافت. شاخص تکنولوِژی هنگ سنگ ۱.۱۸ درصد کاهش یافت. این ضررها پس از آن اتفاق افتاد که تنظیم‌کننده فضای سایبری چین اعلام کرد که از ۱۵ فوریه، پلتفرم‌های اینترنتی با داده‌های بیش از یک میلیون کاربر قبل از فهرست شدن در خارج از کشور باید مورد بازبینی امنیتی قرار گیرند.

سهام های گروه چینی اورگراند پس از توقف روز دوشنبه، برای مدت کوتاهی بیش از ۶ درصد افزایش یافت. به گزارش فکت ست، این سهام آخرین بار حدود ۳ درصد بالاتر بود، اگرچه به پایین ترین سطح خود یعنی ۱.۴۲ دلار هنگ کنگ (حدود ۰.۱۸ دلار) در شب کریسمس نزدیک است.

روز سه شنبه اورگراند اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ شاهد فروش قراردادی املاک به ارزش ۴۴۳.۰۲ میلیارد یوان (حدود ۶۷.۶۷ میلیارد دلار) بوده که بیش از ۳۰ درصد نسبت به رقم سال ۲۰۲۰ کاهش داشته است. شاخص جامع تر هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۱۵ درصد سقوط کرد. سهام های چین نیز کاهش یافت.

کامپوزیت شانگهای ۰.۳۶ درصد سقوط کرد در حالی که مؤلفه شنژن ۰.۷۹ درصد سقوط کرد. رشد فعالیت کارخانه های چین در ماه دسامبر شتاب گرفت و PMIخرید تولیدی Caixin/Markit به ۵۰.۹ رسید که از ۴۹.۹ در نوامبر افزایش یافت.

اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که این رقم در ماه دسامبر به ۵۰ برسد. PMI خرید ماه دسامبر که هفته گذشته منتشر شد، شتاب رشد فعالیت کارخانه‌های را نشان داد. PMI رسمی تولید برای دسامبر از ۵۰.۱ در نوامبر به ۵۰.۳ رسید.

نیک کی ۲۲۵ ژاپن ۱.۷۷ درصد صعود کرد در حالی که شاخص تاپیکس ۱.۹۱ درصد رشد کرد. در استرالیا، اس اند پی/ ای اس اکس ۲۰۰، ۲.۰۱ درصد افزایش یافت. سهام ژاپن و استرالیا سال معاملاتی خود را از روز سه شنبه پس از تعطیلات دوشنبه آغاز کردند. کاسپای کره جنوبی ۰.۱۶ درصد سقوط کرد. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۳۹ درصد افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها