• ۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
  • کد خبر: 68175
آلومینیوم

چین طی ۱۱ ماه سال ۲۰۲۱، به رکورد جدیدی در واردات آلومینیوم دست یافت. در یازده ماه منتهی به دسامبر ۲۰۲۱، چین ۲.۹۷ میلیون تن آلومینیوم اولیه وارد کرد که در صنعت آلومینیوم این کشور رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه آلومینیوم، در ماه نوامبر سال جاری چین ۳۹۷ هزار و ۹۱۵ تن آلومینیوم کارنشده و محصولات شامل آلومینیوم اولیه و آلیاژ آلومینیوم وارد کرده است. این رقم نشان‌دهنده افزایش ۳۴ درصدی واردات نسبت به ماه اکتبر و ۱۰۹.۳ درصد افزایش نسبت به نوامبر سال گذشته است.

چین به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده فلز آلومینیوم در جهان پس از شیوع کرونا و ثبات اقتصادی، حجم عظیمی از فلز وارد کرده است. همزمان با کاهش تعرفه‌های واردات این فلز به چین، سهولت در واردات فلز امکان‌پذیر شده است.

از سوی دیگر در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱، واردات بوکسیت به ۷.۷ میلیون تن رسید که ۱۹ درصد کمتر از واردات ۹.۵۴ میلیون تن بوکسیت در ماه اکتبر بوده است. همچنین این رقم ۶.۶ درصد کمتر از واردات بوکسیت در نوامبر ۲۰۲۰ بوده است.

چین از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱، ۹۸.۶۹ میلیون تن بوکسیت وارد کرده است که ۵.۲ درصد کمتر از واردات بوکسیت در همین بازه طی سال ۲۰۲۰ بوده است.

بوکسیت به‌عنوان ماده اولیه تولید آلومینیوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها