فولاد

انجمن جهانی فولاد گزارش داد: مجموع تولید جهانی این محصول طی ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی رشد ۵.۹ درصدی را به ثبت رساند و بیش از ۱.۶ میلیارد تن شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس گزارش انجمن جهانی فولاد World Steel Association، فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۲۱میلادی، یک میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که حاکی از رشد ۵.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان طی ماه اکتبر ۲۰۲۱ میلادی، ۱۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰.۶ درصدی را نشان می دهد.

طی مدت یاد شده، ایران در مجموع ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۵.۷ درصد کاهش یافته است. تولید فولاد خام ایران در اکتبر سال جاری میلادی نیز با ۱۵.۳ درصد افت نسبت به اکتبر ۲۰۲۰ میلادی به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید.

از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۲۱ میلادی، چین با تولید ۸۷۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (افت ۰.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۹۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام، ژاپن با ۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، امریکا با ۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و روسیه با ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تن بیشترین میزان تولید این محصول را در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی در رتبه های دوم تا پنجم ایستادند.

همچنین کره جنوبی باتولید۵۸ میلیون و۷۰۰هزار تن فولاد خام، آلمان باتولید ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، ترکیه با تولید ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، برزیل با تولید ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و ایران با تولید ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در رتبه های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها