مصطفوی

رئیس سازمان جهانی مدیریت و تولید زعفران (OSEC) گفت: کشاورزان می‌توانند از طریق انبارهای بورس، زعفران خود را سپرده‌گذاری کرده و از ظرفیت بورس کالای ایران جهت کشف قیمت زعفران خود اقدام کنند؛ احداث این انبارها می‌تواند به عنوان گامی عظیم در بهبود زیرساخت‌های زعفران منطقه فاروج و شهرهای اطراف شناخته شود. سید احسان مصطفوی افزود: تمام سعی ما در سازمان جهانی تولید و مدیریت زعفران این است که زعفران خشک شده، استاندارد و منطبق با اصول مدنظر بورس کالا باشد تا کشاورز بتواند محصول خود را در بورس سپرده کند؛ این اتفاق زمینه‌ساز حفظ و ارتقا قیمت زعفران نیز خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید احسان مصطفوی رئیس سازمان جهانی مدیریت و تولید زعفران (OSEC)، در نشست هم اندیشی توسعه اقتصادی فاروج گفت: نگاه مدیران فاروج به زعفران نگاهی استاندارد و در سطح بین‌المللی است که این امر باعث ارتقای جایگاه زعفران این منطقه خواهد شد. لذا فاروج در آینده نزدیک می‌تواند در صنعت زعفران کشور نقشی مهم و اساسی ایفا کند.

او با اشاره به مزایای راه اندازی انبار بورس زعفران افزود: کشاورزان می‌توانند از طریق این انبارها زعفران خود را سپرده‌گذاری کرده و از ظرفیت بورس کالای کشور جهت کشف قیمت زعفران خود استفاده کنند؛ احداث این انبارها می‌تواند به عنوان گامی عظیم در بهبود زیرساخت‌های زعفران منطقه فاروج و شهرهای اطراف شناخته شود.

رئیس سازمان جهانی مدیریت و تولید زعفران (OSEC) در ادامه از ایجاد برند SAFAREX به عنوان یک برند بین المللی با حمایت سازمان جهانی مدیریت و تولید زعفران خبر و ادامه داد: با ایجاد این برند هر زعفران‌کار به‌عنوان یک صادرکننده شناخته می‌شود و زعفران کشاورز به نام او در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

مصطفوی اجرای این طرح را موثر در بهبود معیشت کشاورزان خواند و بیان کرد: کشاورزان باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای اصلی زنجیره ارزش زعفران، بتوانند سهم عادلانه‌ای از سودآوری صادرات و فروش طلای سرخ داشته باشند.

رئیس سازمان جهانی مدیریت و تولید زعفران (OSEC) اظهار کرد: متاسفانه زعفران ایران در بازارهای بین‌المللی عمدتا به صورت غیرفرآوری شده عرضه می‌شود. اگر بتوانیم محصولات زعفران‌پایه در دسته‌های مختلف از قبیل آرایشی، بهداشتی، دارویی و ... تولید نمائیم می‌توانیم ده‌ها برابر فروش عمده این محصول استراتژیک، ارزآوری برای کشورمان داشته باشیم.

او از در اختیار گذاردن ۱۰۰ دستگاه خشک کن صنعتی به زعفران کاران فاروجی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تمام سعی ما در سازمان جهانی تولید و مدیریت زعفران این است که زعفران خشک شده، استاندارد و منطبق با اصول مدنظر بورس کالا باشد تا کشاورز بتواند محصول خود را در بورس سپرده کند. این اتفاق زمینه‌ساز حفظ و ارتقا قیمت زعفران نیز خواهد بود.

رئیس سازمان جهانی مدیریت و تولید زعفران (OSEC) افزود: ثبت روز ملی زعفران از سایر اقداماتی است که سازمان OSEC در ایران پیگیری می‌کند. ثبت این روز قطعا مسئولان امر را بیشتر متوجه اهمیت موضوع زعفران خواهد کرد و در درازمدت به توسعه پایدار تولید و صادرات زعفران منجر خواهد شد.

مصطفوی بیان کرد: از طریق سازمان OSEC مزارعی به نام مصرف‌کنندگان بین‌المللی زعفران در شهرستان‌های زعفران‌خیز همچون فاروج ثبت می‌شود، زعفران در این مزارع کشت و به کشور هدف صادر خواهد شد. همچنین امیدواریم با همکاری اداره اوقاف منطقه، زمینه ایجاد مزارع الگویی زعفران را مهیا کنیم که زعفران با تکنولوژی روز دنیا کاشت، برداشت و سپس فرآوری شود.

او در خصوص ورود علم و تکنولوژی‌های روز دنیا به صنعت زعفران تصریح کرد: با همکاری دانشگاه‌های معتبر کشور، زمینه پرورش و تجاری‌سازی ایده‌های نوین در حوزه صنعت زعفران چه در بحث دارویی و چه در بحث بهداشتی ایجاد شده است. در این راستا سازمان OSEC باهمکاری پردیس دانشگاه تهران، درخصوص راه‌اندازی موزه ژن زعفران در فاروج برنامه ریزی کرده تا با نمایش ۲۰۰ مدل ژنوم زعفران شناسایی شده بتوانیم به توسعه گردشگری کشاورزی منطقه نیز کمک کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها