معاملات آتی

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۷۰ هزار قرارداد آتی بر پایه دارایی های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز، نقره و صندوق طلا منعقد شد و ارزش معاملات به ۱۷۵۴ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال رسید؛ در هفته گذشته بازار در قبضه زعفران نگین، پوشال، نقره و صندوق طلا بود. 

به گزارش «کالاخبر»؛ طی معاملات هفته ای که گذشت، ۴۴ هزار و ۸۹۰ قرارداد آتی زعفران نگین به ارزشی نزدیک به ۶۷۶ میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریال برای تحویل در دو سررسید شهریور و آبان ماه ۱۴۰۰ منعقد گردید. بدین ترتیب زعفران نگین به لحاظ حجم و ارزش در صدر معاملات این هفته قرار گرفت.

۱۸۱۹ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز برای سررسیدهای شهریور و آبان ماه در حالی منعقد شد که ارزش ۲۱ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریالی برای این دارایی پایه به ثبت رسید. 

معامله گران تعداد ۱۶ هزار و ۸۹۲ قرارداد آتی نقره را نیز در دو سررسید مرداد و مهرماه امسال در حالی منعقد کردند که این تعداد قرارداد منعقده ارزش بیش از ۳۷۹ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریالی را در پی داشت. دارایی مذکور نیز از نظر حجم و ارزش معاملاتی جایگاه دوم را بعد از زعفران نگین به خود اختصاص داد.

در جریان معاملات این هفته، ثبت انعقاد ۷۲۸۴ قرارداد آتی صندوق طلا برای دو سررسید مهر و مرداد ماه امسال با ارزش ۶۷۵ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریالی همراه شد تا این دارایی پایه رتبه سوم را در حجم و ارزش معاملات این هفته کسب کند.

معامله گران ۸ قرارداد آتی پسته را نیز در سررسید مهرماه سال جاری منعقد کردند و ارزش یک میلیارد و ۵۲۱میلیون ریالی را به ثبت رساندند.

این گزارش می افزاید، در تنها سررسید فعال قرارداد آتی زیره سبز تحویل مهرماه نیز ۵ قرارداد منعقد شد و ارزش ۳۹۵ میلیون ریالی برای آن رقم خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها