آتی

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۱۲ هزار و ۱۵۵ مشتری فعال تعداد ۷۷ هزار قرارداد آتی را بر پایه دارایی های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز، نقره و صندوق طلا منعقد کردند و ارزش ۱۶۷۷ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریالی را رقم زدند.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی معاملات هفته ای که گذشت، ۴۶ هزار و ۶۴۲ قرارداد آتی زعفران نگین به ارزشی نزدیک به ۷۱۴ میلیارد ریال برای تحویل در دو سررسید شهریور و آبان ماه ۱۴۰۰ منعقد گردید. این معاملات با حضور ۶۸۲۴ مشتری فعال و با کسب سهم ۶۰ و ۴۳ درصدی از کل حجم و ارزش معاملات هفتگی در صدر معاملات این هفته قرار گرفت.

۱۰۱۹ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز برای سررسیدهای شهریور و آبان ماه در حالی منعقد شد که ارزش ۱۲ میلیارد ریالی برای این دارایی پایه به ثبت رسید. 

معامله گران تعداد ۲۴ هزار و ۷۳۶ قرارداد آتی نقره را نیز در دو سررسید مرداد و مهرماه امسالی در حالی منعقد کردند که این تعداد قرارداد منعقده ارزش بیش از ۵۱۹ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریالی را در پی داشت. دارایی مذکور نیز از نظر حجم و ارزش معاملاتی جایگاه دوم را بعد از زعفران نگین به خود اختصاص داد.

در جریان معاملات این هفته، ثبت انعقاد ۴۲۹۹ قرارداد آتی صندوق طلا برای دو سررسید مهر و مرداد ماه امسال با ارزش ۳۷۸ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریالی همراه شد تا این دارایی پایه رتبه سوم را در حجم و ارزش معاملات این هفته کسب کند.

معامله گران ۲۷۰ قرارداد آتی پسته را نیز در سررسیدهای مرداد و مهرماه سال جاری منعقد کردند و ارزش ۴۹ میلیارد ریالی را به ثبت رساندند.

این گزارش می افزاید، در تنها سررسید فعال قرارداد آتی زیره سبز تحویل مهرماه نیز ۵۰ قرارداد منعقد شد و ارزش ۳.۹ میلیارد ریالی برای آن رقم خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها