• ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
  • کد خبر: 62702
زعفران

در هفته منتهی به ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۱۶۱ هزار قرارداد آتی بر پایه دارایی های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز، نقره و صندوق طلا منعقد شد و ارزش ۲۵۹۷ میلیارد ریالی را در پی داشت؛ بیشترین حجم و ارزش معاملات هفتگی از آن زعفران نگین بود.

به گزارش «کالاخبر»، در جریان معاملات هفته گذشته ۱۴۷ هزار و ۴۳۷ قرارداد آتی زعفران نگین بر پایه سه دوره تحویل شهریور، آبان و دی ماه امسال در حالی منعقد شد که ارزش حدود ۲۲۶۲ میلیارد ریالی در بازار مشتقه بورس کالا به ثبت رسید؛ با ثبت این آمار، ۹۱ درصد حجم و ۸۷ درصد از ارزش کل معاملات این هفته در اختیار زعفران نگین قرار گرفت.

انعقاد ۱۹۰۵ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز ارزش ۲۳ میلیارد ریالی را در دو سررسید شهریور و آبان ماه در پی داشت.

معامله گران ۱۲ هزار و ۱۲۷ قرارداد آتی نقره را نیز برای تحویل در دو سررسید مهر و آبان ماه در حالی منعقد کردند و ارزش بیش از ۲۷۶ میلیارد ریالی را به ثبت رساندند. این ارزش معاملاتی پس از ارزش معاملات قراردادهای آتی زعفران نگین بالاترین رقم در کل بازار بود.

انعقاد ۲۶۷ قرارداد آتی صندوق طلای سررسید مهر ماه امسال نیز ارزش ۲۳.۸ میلیارد ریالی را رقم زد تا این دارایی پایه از مظر ارزش معاملات در رتبه سوم بازار قرار گیرد.

۹۹ قرارداد آتی زیره سبز تحویل مهر ماه سال جاری نیز به ارزش نزدیک به ۷.۶ میلیارد ریال در بازار منعقد شد.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۱۹ قرارداد آتی پسته سررسید مهر ماه امسال منعقد شد تا ارزش نزدیک به ۳.۶ میلیارد ریالی در بازار ثبت شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها