خاندوزی + مفتح

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تجربه علمی و عملی وزیر پیشنهادی اقتصادی و دارایی در حوزه اقتصادی می‌تواند سرعت اجرای اصلاحات اقتصادی را افزایش دهد. محمد صادق مفتح در پاسخ به این پرسش که توصیه شما به وزیر جدید اقتصاد در خصوص بازار سرمایه چیست؟ گفت: در حوزه بورس کالا امکان تحقق شفافیت اقتصادی و حذف فساد در مبادلات کالاها به شدت وجود دارد و حتی پیشنهاد می کنم عرضه اولیه مواد اولیه و کالاهای وارداتی در بورس کالا انجام شود تا با شفافیت آماری، از فساد در بخش واردات جلوگیری شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، محمد صادق مفتح در گفت و گویی به وزیر پیشنهادی اقتصاد و توانایی های وی در حوزه اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: خاندوزی فردی صاحب طرح، برنامه و تئوری در زمینه مسائل اقتصادی است که انتخاب این فرد به عنوان وزیر اقتصاد می تواند کشور را از چالش های ایجاد شده در اقتصاد نجات دهد.

وی گفت: همچنین برنامه های مطرح شده از سوی خاندوزی بیانگر آن است که برنامه و اقداماتی را همسو با مشکلات کشور در نظر گرفته شده که این امر نشان از برنامه های دقیق وی برای آینده اقتصاد کلان کشور دارد؛ در این میان تجربه علمی و عملی وزیر پیشنهادی اقتصادی و دارایی در حوزه اقتصادی می تواند سرعت اجرای اصلاحات اقتصادی را افزایش دهد.

مفتح در خصوص نقش وزیر آینده اقتصاد در توسعه بازار سرمایه نیز گفت: پایه صحبت های «سید احسان خاندوزی» در زمینه بازار سرمایه و توسعه این بازار بود که امیدواریم وزیر پیشنهادی بتواند با توجه به برنامه هایی که ارائه کرده است زمینه ثبات بخشی در این بازار را فراهم کند، به طور حتم رشد بازار سرمایه در ایجاد تعادل در اقتصاد کشور و حمایت از تولید اثر ویژه ای خواهد داشت.

قائم مقام وزیر صمت در پاسخ به این پرسش که توصیه شما به وزیر جدید اقتصاد در خصوص بازار سرمایه چیست؟ گفت: باید امکان ورود شرکت های بیشتری به بازار سرمایه فراهم شود که این اتفاق در حوزه عرضه سهام و کالای تولیدی شرکت ها می تواند رقم بخورد.

وی افزود: در حوزه بورس کالا امکان تحقق شفافیت اقتصادی و حذف فساد در مبادلات کالاها به شدت وجود دارد و حتی پیشنهاد می کنم مواد اولیه وارداتی به طور عرضه اولیه در بورس کالا انجام شود تا با شفافیت آماری، از فساد در بخش واردات جلوگیری شود.

مفتح تصریح کرد: عرضه کالاهای وارداتی در بورس کالا، ضمن ایجاد شفافیت به مبادلات کشور نظم می دهد که در این حوزه معتقدم باید الزاماتی برای عرضه اولیه موادی مانند ذرت، جو و روغن خام در بورس صورت بگیرد تا براساس اقدامات تجاری بین المللی، واردات به شیوه ای هدفمند در کشور انجام شود.

وی در ادامه به معضل بزرگ قیمت گذاری دستوری اشاره کرد و گفت: در ۴٠ سال گذشته یکی از اصلی ترین معضلات ما قیمت گذاری دستوری بوده است که این امر یا منجر به سرکوب تولید یا به آشفتگی در بازار کالا منتهی شده است که این مسایل خساراتی را به بخش تولید وارد کرده است؛ در این میان استفاده از ظرفیت بورس کالا برای کشف قیمت ها بر مبنای عرضه و تقاضا و ایجاد رقابت واقعی در میان بنگاه ها می تواند اقتصاد و تولید را در مسیر توسعه قرار دهد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، ۲۰ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد که احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شده است.

خاندوزی متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک دکترا از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است، نمایندگی مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس دهم شورای اسلامی و استادیاری دانشگاه علامه طباطبائی (از سال ۱۳۹۳) و مدیر گروه اقتصاد اسلامی این دانشگاه از دیگر سوابق این وزیر پیشنهادی است.

او در سال ۱۳۹۲ مسوولیت مدیر کلی بخش اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته و عضو شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما و دبیر آن نیز بوده است. خاندوزی در دولت گذشته عضو هسته اندیشه‌ورزی وزارت امور اقتصاد و دارایی بود.

از دیگر مسوولیت‌های این وزیر پیشنهادی عضویت در هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از سال ۱۳۹۴ است.

همچنین وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۸ به عضویت شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی درآمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها