خاندوزی

یک کارشناس اقتصادی گفت:‌ وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی می‌تواند نظام مالیاتی و بانکی را که اکنون مانعی برای تولید است را با برنامه ریزی و تغییر رویکرد به حامی تولید تبدیل کند و آن را به دیگر بخش‌ها نیز سرایت دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، میثم پیله فروش به ارزیابی برنامه‌های احسان خاندوزی گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی پرداخت و اظهار داشت: خاندوزی اقتصاد را نه فقط در کتاب‌ها بلکه در کارگاه عملی و پژوهشی بزرگ کشور یعنی مرکز پژوهش‌های مجلس گذرانده است.

وی به تفاوت اصلی خاندوزی با دیگر اقتصاددان‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از این تفاوت‌ها به ارائه راهبرد و راهکارهای متناسب با اقتصاد ایران باز می‌گردد.

پیله فروش به بخشی از برنامه‌های گزینه تصدی وزارت اقتصاد پرداخت و ادامه داد: خاندوزی برنامه‌های خوبی را برای نظام مالیاتی، مبارزه با فساد، اصلاح نظام بانکی، گمرک، خصوصی سازی و سایر بخش‌های اقتصاد دارد.

این کارشناس اقتصادی سابق مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی می‌تواند نظام مالیاتی و بانکی را که اکنون مانعی برای تولید هستند با برنامه ریزی و تغییر رویکرد به حامی تولید تبدیل کند و آن را به دیگر بخش‌ها نیز سرایت دهد.

گفتنی است، سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، ۲۰ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد.

در این میان احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شده است.

خاندوزی متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک دکترا از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است، نمایندگی مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس دهم شورای اسلامی و استادیاری دانشگاه علامه طباطبائی (از سال ۱۳۹۳) و مدیر گروه اقتصاد اسلامی این دانشگاه از دیگر سوابق این وزیر پیشنهادی است.

او در سال ۱۳۹۲ مسوولیت مدیر کلی بخش اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. عضو شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما و دبیر آن نیز بوده است. خاندوزی در دولت گذشته عضو هسته اندیشه‌ورزی وزارت امور اقتصاد و دارایی بود.

از دیگر پست‌های این وزیر پیشنهادی عضویت در هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از سال ۱۳۹۴ است.

همچنین وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۸ به عضویت شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی درآمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها