آتی

در جریان معاملات هفته گذشته بازار آتی بورس کالا بالغ بر ۷۹ هزار قرارداد آتی را بر پایه دارایی های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز، نقره و صندوق طلا از سوی ۱۲ هزار و ۴۳۲ مشتری فعال و در ۱۰ سررسید معاملاتی در حالی منعقد شد که ارزش این قراردادها به ۱۷۱۴ میلیارد و ۵۰۵ میلیون ریال رسید؛ در این هفته حجم و ارزش معاملات با رشد ۱۲۷ و ۱۲۶ درصدی مواجه شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته گذشته ۴۵ هزار و ۴۷۸ قرارداد آتی زعفران نگین به ارزشی بیش از ۶۷۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال در بازار منعقد شد تا این دارایی پایه در دو سررسید شهریور و آبان ماه ۱۴۰۰ بیشترین حجم و ارزش معاملات را رقم زده و مدال طلای معاملات هفتگی را کسب کند.

انعقاد ۲۷ هزار و ۷۰۵ قرارداد آتی نقره برای تحویل در سررسیدهای مرداد و مهر ماه امسال ارزش تقریبی ۶۰۴ میلیارد ریالی را در پی داشت تا مدال نقره به این دارایی پایه برسد.

ارزش انعقاد ۴۶۸۵ قرارداد آتی صندوق طلا برای دو سررسید مرداد و مهر ماه سال جاری به رقم ۴۱۶ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال بالغ شد و به این ترتیب، مقام سوم معاملات این هفته به این دارایی پایه اختصاص یافت.

معامله گران در سررسیدهای شهریور و آبان ماه نیز تعداد ۱۱۰۹ قرارداد آتی زعفران پوشال را نیز منعقد کردند و ارزشی نزدیک به ۱۳ میلیارد ریال را رقم زدند.

در جریان این معاملات، ثبت انعقاد ۳۶ قرارداد آتی پسته تحویل مرداد ماه نیز ارزش تقریبی ۶.۵ میلیارد ریالی را در پی داشت.

در پایان این گزارش می افزاید، در هفته ای که گذشت در تنها سررسید فعال قرارداد آتی زیره سبز برای تحویل مهر ماه نیز ۲۴ قرارداد به ارزشی حدود ۱.۸ میلیارد ریال به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها