• ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
  • کد خبر: 60673
سیمان

مجدالدین خادمی، مدیرعامل شرکت سیمان زنجان می گوید: ورود سیمان به بورس کالا علاوه بر خروج از قیمت گذاری دستوری باعث شد شرکت های سیمانی انبار دلالان نباشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، شرکت سیمان زنجان با این که سالهای بسیار سختی را سپری کرد، پس از اصلاح ساختار مالی و فنی موفق شد در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۶۱ درصد در شاخص سود خالص رشد داشته باشد.

مجدالدین خادمی، مدیرعامل شرکت سیمان زنجان با اشاره به اصلاح ساختار در این شرکت گفت: شرکت سیمان زنجان در سال های گذشته مشکلاتی داشت که از جمله آن ها می توان به زیان انباشته این شرکت اشاره کرد. با این حال راهبردهای شستا و سیتا ، به عنوان هلدینگ های بالا دستی از دو سال پیش تا کنون وضعیت کارخانه را بهبود بخشید و روند سوددهی شرکت نیز نشان می دهد آینده روشنی پیش روی سیمان زنجان قرارگرفته است.

وی با اشاره به این که سیمان زنجان در سال های آتی به دلیل شرایطی که برای آن در نظر گرفته شده می تواند به ارقام بهتری دست یابد، گفت: شرکت سیمان زنجان موفق شده است به سود خالص ۱۱ میلیارد تومانی در سه ماهه نخست سال جاری دست یابد که این رقم حاکی از رشد ۱۹۶۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت سیمان زنجان با اشاره به اهمیت بحث های فنی در هلدینگ به فعالیت سه ماهه گذشته پرداخت و در این زمینه توضیح داد: کاهش چشمگیر کلینکر فاکتور به ۸۰ درصد در سه ماهه اول ۱۴۰۰ و کسب رتبه نخست در بین شرکت های گروه و حل مشکل آسیای مواد خام پس از حدود ۲ سال مهمترین اقدامات فنی شرکت سیمان زنجان در سه ماه نخست سال جاری است. 

وی همچنین درباره مزیت های عرضه محصول  در بورس کالا از اواخر خرداد ماه سال جاری توضیح داد: ورود سیمان به بورس کالا علاوه بر خروج از قیمت گذاری دستوری باعث شد شرکت های سیمانی انبار دلالان نباشد.

خادمی اظهار داشت: پیش از این در بسیاری از کارخانه های سیمانی، سیمان خریداری شده توسط دلالان به دلیل عدم تحویل گرفتن در کارخانه ها انبار می شد، تا قیمت در بازار افزایش یابد و آن ها اقدام به تحویل گرفتن سیمان کنند. خوشبختانه امروز دیگر چنین نیست و شرکت‌ها باید از قوانین بورس کالا تبعیت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها