علی نقوی

علی نقوی با بیان اینکه سال گذشته به لحاظ حجم و ارزش معاملات، سال خاصی برای بورس انرژی بود گفت: ازجمله برنامه های سال جاری این شرکت راه‌اندازی بازار قرارداهای آتی بر روی فرآورده‌های نفتی، معامله‌پذیر کردن گواهی صرفه‌جویی و توسعه بازار مصرف‌کنندگان بالای پنج مگاوات برق خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی نقوی، مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران با اشاره به آمار معاملات سال ۱۳۹۹ این شرکت در رینگ‌ داخلی و بین‌الملل گفت: سال ۹۹ سالی خاص برای بورس انرژی بود، به طوری که در  بازار فیزیکی، رینگ داخلی بیش از دو میلیون و ۱۸۴ هزار ۷۶۲ تن معامله داشتیم و در رینگ بین‌الملل بیش از ۱۳ میلیون و ۹۷۳ هزار  و ۱۸۲ تن انواع فرآورده با ارزشی بالغ بر ۹۲ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

وی افزود: در بازار برق نیز بیش از ۹ میلیارد و ۵۷۵ میلیون کیلووات ساعت برق با ارزشی بالغ بر ۴۰۸ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

نقوی اظهار داشت: در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد ۲۴ میلیون قرارداد بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان معامله شده‌است و در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ۱۹۶ میلیون واحد سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها