صندوق طلا

مهدی آزاد با بیان اینکه معاملات آتی واحدهای صندوق‌های طلا در بورس کالای ایران از شنبه آینده راه‌اندازی می شود، گفت: معاملات آتی بر پایه واحدهای صندوق‌های طلا قطعا از جذابیت لازم و کافی برای سرمایه‌گذاران برخوردار خواهد بود، زیرا دارایی پایه همان طلاست و سرمایه‌گذاری روی این دارایی ارزشمند همواره برای سرمایه‌گذاران جذاب است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، مدیر معاملات آتی کارگزاری مفید اظهار داشت: معاملات آتی واحدهای صندوق طلا بر روی کالای مبتنی بر طلا بسته شده است که به این ترتیب علاوه بر تبعیت از نرخ های جهانی و شرایط بازار داخلی طلا و همینطور تحلیل پذیری، قابلیت نوسان دارد و پیش بینی می شود افراد زیادی وارد این بازار شوند.  

مهدی آزاد با بیان اینکه بورس کالا گزینه جذابی در خلاء معاملات آتی سکه رونمایی کرده است، افزود: اگرچه که این ابزار به طور کامل خلاء معاملات آتی سکه را نمی پوشاند، اما به نوعی در کنار دارایی ها و محصولات فعلی می تواند جذابیت دوچندانی را در بازار آتی ایجاد کرده و سرمایه گذاران را جذب نماید چراکه مبتنی بر طلا است و به طور ذاتی سرمایه گذاران این حوزه از ابزارهای مالی استقبال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که با راه اندازی این ابزار تا حدود زیادی فعالان قدیمی بازار آتی سکه به این معاملات بازگردند، البته این موضوع علاوه بر آموزش نیازمند اطلاع رسانی از سوی بورس کالا و کارگزاران و فعالان بازار سرمایه است و در صورت آموزش و توجیه شدن سرمایه گذاران امکان جذب نقدینگی های جدید و بازگشت سریع آنها وجود دارد.

آزاد در ادامه گفت: در این شرایط می توان به جذب نقدینگی های سرگردان بازار به سمت بازار سرمایه که هر بار موجب نوسان یکی از کالاها به ویژه بازارهای موازی همچون طلای فیزیکی، ارز و سایرین می شود، امیدوار بود.

مدیر معاملات آتی کارگزاری مفید در پایان یادآور شد: صندوق های طلا ابزاری هستند که افراد به جای خرید سکه واحدهای آن را خریداری می کنند، لذا با راه اندازی معاملات آتی صندوق های طلا در واقع ابزار مضاعفی تحت عنوان آتی بر روی آن در نظر گرفته می شود که در صورت آموزش و اطلاع رسانی حتما با استقبال روبرو خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها