2196780-e1473000867268.jpg

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: برای عرضه کالاهای متروکه با ارزش بالا و همچنین املاک و مستغلات در بورس کالای ایران برنامه داریم.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امین دلیری، مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در گفت و گویی نسبت به آخرین رخداد های مرتبط با بازار سرمایه این سازمان اطلاع رسانی کرده است که مشروح این گفت و گو را می خوانید.

* از حدود ۹ ماه قبل تا کنون همواره از واگذاری اموال سازمان تملیکی در بورس کالا خبر داده شده بی آنکه جدول زمان بندی و یا دستکم به آگهی عرضه دارایی ها اشاره ای شده باشد ...دقیقاً چه زمانی و چه دارایی هایی بر اساس چه استانداردهایی در بورس کالا عرضه خواهد شد؟

 از اواخر سال گذشته و نیز در اوایل سال جاری سازمان اموال تملیکی نسبت به عرضه ۵ مرحله از اموال متروکه در بورس کالا اقدام نموده که بیشتر این کالاها، اقلام صنعتی بوده است که به محض عرضه این اقلام در بورس، صاحبان کالای متروکه اقدام به اعاده اظهارنامه از طریق گمرک ج.ا.ا نموده اند و نهایتاً منجر به فروش این کالاها نشده است.

لذا با تدابیر اتخاذ شده، می خواهیم در آینده نزدیک ضمن رفع موانع و مشکلات قبلی نسبت به عرضه کالاهای متروکه با ارزش بالا در بورس کالا اقدام نماییم.

از آنجائیکه حجم کالاهای مطرح در بورس کالا باید قابل توجه باشد به محض در اختیار گرفتن کالاهایی که واجد شرایط عرضه در بورس کالا باشند آن ها را از طریق بورس عرضه خواهیم نمود.

* در مورد امکان واگذاری برخی املاک و مستغلات دقیقا بر اساس چه معیاری در بورس کالا انجام خواهد شد ؟ قیمت پایه و نوع معامله چگونه خواهد بود؟

با توجه به اینکه شرایط املاک و مستغلات قابل عرضه در بورس نیازمند تعیین و تکلیف معارضین یا افراد ذی نفع در آن اموال منقول هستند، لذا در صورت تعیین تکلیف اموال غیر منقول با شرایط مذکور نسبت به عرضه آن با قیمت کارشناسی که توسط کارشناسان رسمی دادگستری تعیین خواهد شد، اقدام می شود.

* تا کنون چه میزان دارایی در سازمان تملیکی واگذار و درآمد حاصل به خزانه کشور واریز شده است؟

کلیه درآمد حاصل از محل فروش اموال منقول و غیر منقول به حساب خزانه واریز می شود و طی ۵ ماهه سال جاری ۲۴۳  میلیارد ریال اموال غیر منقول (املاک و مستغلات) داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷ درصدرشد داشته است.

* شمش طلا در بورس کالا قرار بود عرضه شود ... لطفا گزارشی در این زمینه ارایه دهید.

طی پنج ماهه سال جاری ۷،۲۲۹ میلیون ریال طلا از طریق سازمان اموال تملیکی بفروش رسیده است و بدلیل دارا نبودن شرایط کیفی و کمی تا کنون برای عرضه طلا در بورس اقدام نگردیده است و بر اساس آئین نامه اجرایی مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از این به بعد طلاهای قاچاق به بانک مرکزی با صدور حواله فروش واگذار خواهد شد.

* سازمان تملیکی چند درصد از درآمدهای بدست آمده را هزینه و مصرف کرده است؟

دلیری:سازمان اموال تملیکی یک دستگاه حاکمیتی است و بودجه سالیانه آن بر اساس بودجه مصوب مجمع عمومی سازمان که به تایید می رسد اقدام می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها