روسیه

مقامات روسیه روز پنجشنبه ۲۴ ژوئن در جلسه دولت اعلام کردند که روسیه در حال آماده سازی مالیات جدید صادراتی بر روی محصولات فولادی، نیکل، آلومینیوم و مس است. این تصمیم که از اول آگوست تا ۳۱ دسامبر اعمال می شود به تولیدکنندگان این محصولات ۲.۳ میلیارد دلار هزینه تحمیل می کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، مسکو می خواهد به علت افزایش قیمت فلزات در سطح جهانی، از صنایع دفاعی و ساختمانی خود در برابر رشد بیشتر هزینه مواد اولیه محافظت کند.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: اقتصاد روسیه آماده این نوع انتقال شوک ناگهانی قیمت های جهانی به بازار داخلی که طی یک سال گذشته شاهد آن بودیم، نیست. افزایش قیمت های داخلی برای فلزات خاص در محدوده ۶۰ درصد تا ۱۰۰ درصد بوده است.

وزیر اقتصاد روسیه نیز گفت: مسکو از دوره آگوست تا دسامبر استفاده خواهد کرد و در حالی که این مالیات اضافی برقرار است، سازوکار دائمی برای جمع آوری بخشی از سود حاصل از این شرایط مطلوب بازار را فراهم نماید.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین گفت: مالیات بر روی فلزات آهنی همچون فولاد ۱۱۴ میلیارد روبل معادل ۱.۶ میلیارد دلار و فلزات اساسی مانند نیکل و آلومینیوم ۵۰ میلیارد روبل سود در بر خواهد داشت. او افزود که این عوارض ۲۰ تا ۲۵ درصد شرکت هایی که از بازار مطلوب درآمد مازاد به دست آورده اند را نشانه می‌رود.

وی گفت معتقد است میزان صادرات فلزات روسیه تحت تأثیر این عوارض قرار نخواهد گرفت.

میزان مالیات مورد انتظار بالاتر از برآورد قبلی معاون نخست وزیر روسیه است. وی در ماه می اظهار داشت که تولیدکنندگان فلزات روسی می توانند با تقاضای پرداخت ۱۰۰ میلیارد روبل مالیات اضافی به دولت روبرو شوند.

شرکت Nornickel روسیه بزرگترین تولیدکننده نیکل تصفیه شده در جهان و روسال بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان در خارج از چین و همچنین سایر تولیدکنندگان اصلی فولاد پیرو درخواست رویترز جهت اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها