کنتور

شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان امروز ۱۷ خرداد ماه در مجموع درخواست خرید ۸ هزار عدد کنتور برق را روی تابلوی معاملات بورس کالا می برند تا در صورت وجود عرضه کننده کنتور، معاملات به شیوه مناقصه در بورس کالا پیگیری شود. 

به گزارش «کالاخبر»؛ برای نخستین بار در سال جاری، شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان امروز به ترتیب درخواست خرید سه هزار عدد و پنج هزار عدد کنتور برق را بر روی تابلوی بورس کالای ایران ثبت می کنند.

براساس اطلاعیه عرضه مناقصات، درخواست خرید شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و همینطور شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان نشان می دهد که این شرکت ها به ترتیب متقاضی خرید ۳ هزار عدد و ۵ هزار عدد کنتور برق با قیمت پایه ۴ میلیون و ۱۴۹ هزار ریال در هر عدد هستند.

نحوه انجام معاملات مناقصه

به گزارش «کالاخبر»؛ در روند معاملات مناقصه در بورس کالا، خریدار یک محصول در اطلاعیه ای اعلام می کند که تمایل به خرید چه کالایی و با چه مشخصاتی را دارد؛ به دنبال انتشار این اطلاعیه مناقصه، شرکت هایی که برای عرضه کالای مورد نظر در بورس پذیرش شده اند می توانند در مناقصه شرکت کنند.

موضوع مهم در خصوص معاملات مناقصه، رقابت عرضه کنندگان در جهت کاهش قیمت ها و جلب نظر خریداران است. به عبارت بهتر تاکنون در روش مزایده محصولات در بورس کالا، رقابت قیمت به سمت قیمت های بالاتر بود و فردی که قیمت بالاتری را اعلام می کرد برنده مزایده می شد اما در مناقصه عکس این اتفاق حاکم است و برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که حاضر به فروش کالا با قیمت پایین تری باشد؛ همچنین پس از آنکه برنده مناقصه تعیین شد، وارد فرآیند تسویه و تحویل معاملات می شویم که این فرآیند در معاملات مناقصه مشابه معاملات مزایده بوده و دستورالعمل یکسانی دارد.

گفتنی است، معاملات به شیوه مناقصه در بورس کالای ایران از دوم اسفند ماه سال گذشته و با درخواست خرید ۳ هزار عدد کنتور برق از سوی شرکت توزیع نیروی برق منطقه استان آذربایجان غربی آغاز شد و با درخواست خرید ۱۰ هزار عدد کنتور شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی در ۱۱ اسفند ماه ادامه یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها