تالار

معاملات به شیوه مناقصه در بورس کالای ایران امروز با درخواست خرید ۳ هزار عدد کنتور برق از سوی شرکت توزیع نیروی برق منطقه استان آذربایجان غربی آغاز شد که در پایان این حجم کنتور با قیمت پایه مورد درخواست متقاضی یعنی سه میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر عدد کنتور، مورد معامله قرار گرفت.  

به گزارش «کالاخبر»؛ نگاهی به جزییات درخواست خرید شرکت توزیع برق منطقه ای آذربایجان غربی نشان می دهد که این شرکت متقاضی خرید ۳ هزار عدد کنتور برق با قیمت پایه سه میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در هر عدد بود که محصول مورد معامله، کنتور تک فاز ۱۵ و ۲۵ آمپر چند تعرفه دیجیتالی (بدون قاب) مطابق دستورالعمل تعیین الزامات معیارهای ارزیابی فنی و آزمون های کنتورهای دیجیتالی تکفاز چند تعرفه (ویرایش ۳/۱ توانیر) بود و در پایان نیز معامله با همان قیمت پایه نهایی شد. 
همچنین براساس درخواست خریدار باید بر روی کالاهای تحویلی نام شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی به گونه ای حک شود که قابل پاک شدن نباشد. علاوه بر آن، فروشنده باید کالای موضوع مناقصه را برای حمل و تحویل طبق استاندارد های بین المللی و با توجه به ماهیت کالا و نوع وسیله حمل به نحوی بسته بندی و آماده کند که از آسیب و فساد ضمن حمل و انبارداری مصون بماند. محل تحویل کالای مناقصه انبار مرکزی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی واقع در ارومیه بوده و کلیه کسورات قانونی هزینه بارگیری، حمل، بیمه کالا و سایر هزینه های احتمالی به عهده فروشنده و هزینه تخلیه به عهده خریدار خواهد بود.
نحوه انجام معاملات مناقصه
به گزارش «کالاخبر»، در روند معاملات مناقصه در بورس کالا، خریدار یک محصول در اطلاعیه ای اعلام می کند که تمایل به خرید چه کالایی و با چه مشخصاتی را دارد؛ به دنبال انتشار این اطلاعیه مناقصه، شرکت هایی که برای عرضه کالای مورد نظر در بورس پذیرش شده اند می توانند در مناقصه شرکت کنند.
موضوع مهم در خصوص معاملات مناقصه، رقابت عرضه کنندگان در جهت کاهش قیمت ها و جلب نظر خریداران است. به عبارت بهتر تاکنون در روش مزایده محصولات در بورس کالا، رقابت قیمت به سمت قیمت های بالاتر بود و فردی که قیمت بالاتری را اعلام می کرد برنده مزایده می شد اما در مناقصه عکس این اتفاق حاکم است و برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که حاضر به فروش کالا با قیمت پایین تری باشد؛ همچنین پس از آنکه برنده مناقصه تعیین شد، وارد فرآیند تسویه و تحویل معاملات می شویم که این فرآیند در معاملات مناقصه مشابه معاملات مزایده بوده و دستورالعمل یکسانی دارد.
پذیرش ۴ شرکت کنتورساز 
گفتنی است در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۹۹ و در راستای آغاز معاملات مناقصه، بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از پذیرش کنتور برق شرکت های الکترونیک افزار آزما، توس فیوز، صنایع سنجش انرژی بهینه سازان توس و طرح های صنعتی راد نیروی کرمان خبر داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها