سیمان

یک تولیدکننده سیمان راهکار اساسی حل گرانی قیمت در حوزه سیمان را ورود سیمان به بورس کالا دانست و گفت: اگر این موضوع اجرایی شود تولید و عرضه سیمان شفاف شده و قیمت ها تاحد مناسبی معقول خواهد بود حتی شاید روند کاهشی قیمت ها نیز بوجود بیاید. ابراهیم غلامزاده معتقد است: با ورود سیمان به بورس کالا، این صنعت از قیمت گذاری خارج شده و سازوکار شفافی را پیدا خواهد کرد.

به گزارش "کالاخبر" یک تولیدکننده سیمان با تاکید بر وجود رانت در بازار سیمان گفت: هر کیسه سیمان امروز در بازار ۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.

ابراهیم غلامزاده در رابطه با دلال بازی در بازار خرید و فروش سیمان اظهار داشت: هر زمان که اختلاف قیمت بالایی میان قیمت کارخانه و بازار یک محصول باشد طبیعتا فضا برای رانت و دلال بازی فراهم می شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هر کیسه سیمان 50 کیلویی 23 هزار و 500 تومان از درب کارخانه خارج می شود، افزود: با محاسبه هزینه های حمل و نقل و سایر هزینه ها این سیمان باید در بازار 35 تا 38 هزار تومان بیشتر نباشد اما متاسفانه هر کیسه سیمان با این رقم ها در بازار فروخته نمی شود.

این تولیدکننده سیمان تصریح کرد: هم اکنون هر کیسه سیمان در بازار حدود 50 هزار تومان به فروش می رسد.

غلامزاده راهکار اساسی حل گرانی قیمت در حوزه سیمان را ورود سیمان به بورس دانست و گفت: اگر این موضوع اجرایی شود تولید و عرضه سیمان شفاف شده و قیمت ها تاحد مناسبی معقول خواهد بود حتی شاید روند کاهشی قیمت ها نیز بوجود بیاید.

وی اضافه کرد: وقتی سیمان وارد بورس کالا می شود از قیمت گذاری خارج شده و سازوکار شفافی را پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: امروز تولیدکنندگان تاحد توان و طبق ظرفیت خود مشغول تولید بوده و نمی توان اثرگذاری آنها را در فضای رانت بازار سیمان تایید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها